Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford končí v Japonsku a Indonésii, oznámil to e-mailem

  17:56aktualizováno  18:51
Americká automobilka Ford oznámila, že tento rok ukončí činnost v Japonsku a Indonésii. Důvody jsou čistě ekonomické, firma na těchto trzích nevidí potenciál výdělku.

Ford Mustang | foto: Ford

Ford úplně opustí trh: zavře dealerství (v Japonsku jich má 52) a přestane nabízet auta značek Ford a Lincoln. Zaměstnance o tom podle informací agentury Reuters informoval e-mailem prezident asijsko-tichomořské divize Fordu Dave Schoch.

Může se hodit

ford focus

Ford Focus 1.5 EcoBoost 2015. Cena 500 000 Kč.

Více vozů Ford na Automodul.cz.

Ford zaměstnance a prodejce o chystaném kroku již informoval. Majitele vozů hodlá seznámit s tím, jak bude dál zajišťovat servis, prodej náhradních dílů a opravy v záruční době.

Americká automobilka, která patří k nejstarším na světě a na japonském trhu je od roku 1974, také přestěhuje své vývojové centrum, které v Japonsku má.

V Japonsku má Ford 292 zaměstnanců a v loňském roce tam prodal kolem pěti tisíc aut, což znamená 1,5procentní podíl na trhu. Na japonském trhu značka nabízí malou Fiestu, svalnatý sportovní Mustang a SUV Explorer. Japonskému trhu dnes dominují Toyota, Honda a Nissan. Podle Reuters se poptávka po autech v Japonsku snižuje. Podle analytiků je na vině stárnoucí populace, ale také klesající zájem o auta mezi mladšími lidmi ve městech.

„Japonsko je nejvíce uzavřeným vyspělým automobilovým trhem na světě. Všechny zahraniční značky představují méně než šest procent japonského trhu s novými automobily,“ uvedl mluvčí automobilky Neal McCarthy.

Ford zmiňuje rozsáhlý obchodní pakt známý pod zkratkou TPP, který upravuje obchodní vztahy mezi Spojenými státy, Japonskem a další desítkou zemí kolem Tichého oceánu. Tento pakt prý ve své současné podobě firmě nedovolí, aby se její situace na japonském trhu zlepšila.

V Indonésii nabízí značka auta od roku 2002, má tam 35 zaměstnanců a nasmlouvaných 44 dealerů. V loňském roce se v Indonésii prodalo asi šest tisíc fordů. To v zemi, která prožívá ekonomický pokles, znamená tržní podíl 0,6 procenta. „V Indonésii je nemožné uspět bez lokální výroby a my zde nevyrábíme,“ vysvětlil jeden ze zástupců automobilky.

Ford patří do velké trojky amerických automobilek, jeho konkurent General Motors se už loni rozhodl pro ukončení výroby v Indonésii z důvodu ostré konkurence asijských výrobců.

V globalizovaném automobilovém světě to není poprvé, kdy značka opouští důležitý trh. V roce 2013 opustilo japonské Suzuki po krachu svého automobilového zastoupení v USA severoamerický trh. Pátá nejúspěšnější japonská značka Daihatsu (vlastněná Toyotou) opustila s rokem 2013 Evropu. Už v roce 1992 se stáhla ze Severní Ameriky a v roce 2006 z Austrálie.

Evropa, která je pro světové automobilky stále méně zajímavým trhem, jen čeká, která z mimoevropských automobilek starý kontinent opustí. Očekává se to především od japonských výrobců.





Nejčtenější

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.