Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford končí v Japonsku a Indonésii, oznámil to e-mailem

  17:56aktualizováno  18:51
Americká automobilka Ford oznámila, že tento rok ukončí činnost v Japonsku a Indonésii. Důvody jsou čistě ekonomické, firma na těchto trzích nevidí potenciál výdělku.

Ford Mustang | foto: Ford

Ford úplně opustí trh: zavře dealerství (v Japonsku jich má 52) a přestane nabízet auta značek Ford a Lincoln. Zaměstnance o tom podle informací agentury Reuters informoval e-mailem prezident asijsko-tichomořské divize Fordu Dave Schoch.

Může se hodit

ford focus

Ford Focus 1.5 EcoBoost 2015. Cena 500 000 Kč.

Více vozů Ford na Automodul.cz.

Ford zaměstnance a prodejce o chystaném kroku již informoval. Majitele vozů hodlá seznámit s tím, jak bude dál zajišťovat servis, prodej náhradních dílů a opravy v záruční době.

Americká automobilka, která patří k nejstarším na světě a na japonském trhu je od roku 1974, také přestěhuje své vývojové centrum, které v Japonsku má.

V Japonsku má Ford 292 zaměstnanců a v loňském roce tam prodal kolem pěti tisíc aut, což znamená 1,5procentní podíl na trhu. Na japonském trhu značka nabízí malou Fiestu, svalnatý sportovní Mustang a SUV Explorer. Japonskému trhu dnes dominují Toyota, Honda a Nissan. Podle Reuters se poptávka po autech v Japonsku snižuje. Podle analytiků je na vině stárnoucí populace, ale také klesající zájem o auta mezi mladšími lidmi ve městech.

„Japonsko je nejvíce uzavřeným vyspělým automobilovým trhem na světě. Všechny zahraniční značky představují méně než šest procent japonského trhu s novými automobily,“ uvedl mluvčí automobilky Neal McCarthy.

Ford zmiňuje rozsáhlý obchodní pakt známý pod zkratkou TPP, který upravuje obchodní vztahy mezi Spojenými státy, Japonskem a další desítkou zemí kolem Tichého oceánu. Tento pakt prý ve své současné podobě firmě nedovolí, aby se její situace na japonském trhu zlepšila.

V Indonésii nabízí značka auta od roku 2002, má tam 35 zaměstnanců a nasmlouvaných 44 dealerů. V loňském roce se v Indonésii prodalo asi šest tisíc fordů. To v zemi, která prožívá ekonomický pokles, znamená tržní podíl 0,6 procenta. „V Indonésii je nemožné uspět bez lokální výroby a my zde nevyrábíme,“ vysvětlil jeden ze zástupců automobilky.

Ford patří do velké trojky amerických automobilek, jeho konkurent General Motors se už loni rozhodl pro ukončení výroby v Indonésii z důvodu ostré konkurence asijských výrobců.

V globalizovaném automobilovém světě to není poprvé, kdy značka opouští důležitý trh. V roce 2013 opustilo japonské Suzuki po krachu svého automobilového zastoupení v USA severoamerický trh. Pátá nejúspěšnější japonská značka Daihatsu (vlastněná Toyotou) opustila s rokem 2013 Evropu. Už v roce 1992 se stáhla ze Severní Ameriky a v roce 2006 z Austrálie.

Evropa, která je pro světové automobilky stále méně zajímavým trhem, jen čeká, která z mimoevropských automobilek starý kontinent opustí. Očekává se to především od japonských výrobců.





Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1
Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1

r.v. 2005, naj. 20 500 km, benzín
2 370 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.