Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Mondeo combi: zraje jako víno

  14:56aktualizováno  14:56
hodnocení iDNES 4,3/5 Druhá generace jednoho z etalonů střední třídy se na vybraných světových trzích prodává od roku 2000. Přesto se už v loňském roce mondeo dočkalo prvního faceliftu. Faceliftu nijak výrazného, ale prospěšného. K mnoha ceněným vlastnostem vozu přibylo luxusnější pojetí. Mondeo prostě dozrálo jako víno. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA
Ford Mondeo combi

Ford Mondeo combi | foto: iDNES

INTERIER A KUFR

Freshing neboli osvěžení mondea se v podstatně větším měřítku projevilo
v interiéru. Lacině působící plasty předchůdce byly nahrazeny jakostními moderními materiály, sedadla dostala nové čalounění, v nabídce přibyla řada luxusních prvků výbavy.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Ford Mondeo www.automodul.cz

Nejvýraznější změnou ve vnitřním prostoru vozu je přepracovaný středový panel. Nové rozvržení na něm umístěných ovládacích prvků je nyní přehlednější, nepoměrně lepší je i jeho estetické ztvárnění. Koncepce a velikost interiéru zůstala pochopitelně zachována.

Mondeo má i nadále dobře přístupný, velkorysý vnitřní prostor, pohodlné a rozměrné sedačky s příjemným tvarováním a přehlednou přístrojovou desku s dobrou ergonomií.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný, protože vertikálně umístěné koncové svítilny nijak neomezují šířku zadní výklopné stěny. Ve standardní konfiguraci má zavazadelník velmi příznivých 540 litrů, sklopením zadní řady sedadel vznikne ložná plocha o rozměrech téměř 1,1 x 2 metry. Bohužel ani v případě mondea se podlaha zavazadlového prostoru neobejde bez schodu. Kvalita dílenského zpracovaní je na vysoké úrovni.

Jízdní vlastnosti mondea lze v mnoha ohledech považovat za měřítko v dané kategorii. Zásluhu na tom nese zejména optimálně vyvážený podvozek, víceprvkové uložení zadní nápravy, dlouhý rozvor a přesné řízení.

Vůz je vybaven tlumiči s tužší charakteristikou, přesto výborně absorbuje i větší nerovnosti. V zatáčkách se kombi chová nezáludně, v kritických situacích je jen mírně nedotáčivé. Směrová stabilita vozu je špičkové úrovni.

Mondeo ani při vysokých rychlostech či náhlých poryvech větru neztrácí nic ze své suverenity. Brzdová soustava vybavená kotouči na obou nápravách je navržena v souladu s hmotností vozu a jeho dynamickými vlastnostmi. Ani při panickém brzdění jsme nezaznamenali výrazné slábnutí brzdného účinku.

Základní cena vozu Ford Mondeo Combi je na českém trhu stanovena na 668 900 Kč. Combi s motorem 2,0 Duratorq TDCi stojí 786 900 Kč, v provedení Ghia je k mání od 843 900 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 949 500 Kč.

Standardní výbava vozu v provedení Ghia zahrnuje dvojici dvoustupňových čelních airbagů, boční a stropní airbagy, elektronicky řízenou klimatizaci, protiblokovací systém (ABS), mechanický brzdový asistent (EBA), posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, dešťový senzor (automatické stěrače), systém samočinné aktivace světlometů, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, palubní počítač, mlhové světlomety, tónovaná skla, podélné střešní ližiny, kožený potah volantu a řadící páky, zadní loketní opěrku atd.

Testovaný vůz měl navíc paket IVD (zahrnuje - protiprokluzový a stabilizační systém a elektronický brzdový asistent +26 900 Kč), xenonové světlomety s ostřikovači (+35 000 Kč), vyhřívaná sedadlo řidiče a spolujezdce (+8 900 Kč), kola z lehkých slitin 17“ s pneumatikami 205/50 R17 (+6 900 Kč), autorádio s měničem na 6 CD, dálkovým ovládáním a 4 reproduktory (+10 000 Kč), metalický lak „Octane Blue“ (+17 900 Kč).

 konkurenti 

Ford Mondeo Combi 2,0 TDCi Ghia

Opel Vectra Caravan 2,2 DTI Elegance Caravan
Citroen C5 Break 2,2 HDI SX
objem motoru (cm3) 1998 2172 2178
výkon (kW/k) 96/130 92/125 98/136
max.toč.
moment (Nm)
330 280 314
počet válců/ventilů 4/20 4/16 4/16
typ motoru přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
max. rychlost (km/h) 204 202 201
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,1 11,1 11,9
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 7,8/
4,9/
6,0
8,5/
5,0/
6,3

8,8/
5,1/
6,5

nádrž (l) 58,5 60 68
rozměry d/š/v (mm) 4804/
1812/
1441
4822/
1798/
1500
4756/
1770/
1516
rozvor (mm) 2754 2830 2750
objem kufru skl./neskl. sedačky (l) 540/1700 530/1850 563/1658
rozměr pneumatik přední/zadní 205/55 R16 215/55 R16 205/65 R15
převodovka šestistupňová pětistupňová pětistupňová
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ano ano/ano
mlhová světla ano ano ano
ABS/ESP ano/ne ano/ano

ano/ano

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ano ano/ano ano/ano
klimatizace automatická automatická manuální
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč (zákl. verze) 843 900 834 900 849 000

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.