Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Mustang Cobra Jet má 475 koní a tlačítko, které odpojí brzdy

aktualizováno 
Je to oblíbená americká kratochvíle a regulérní závodní disciplína: své co nejvíc "nakoňované" auto postavíte na rovnou ranvej, prošlápnete plyn a snažíte se být v cíli na druhém konci rovinky dřív než soupeř. Nový speciál pro závody dragsterů teď přestavěl Ford z oblíbeného mustangu.

Ford Mustang Cobra Jet | foto: Ford

Mustang Cobra Jet vychází z krotších verzí legendárního amerického kupé. Představil se na tuningovém autosalonu SEMA 2009 v Las Vegas. Příští rok vznikne padesát kusů této ojedinělé verze, určené pro závody ve zrychlení na čtvrtmíli. Všechny už jsou prý prodané. Polovina bude závodit, polovina zaparkuje v garážích sběratelů.

Závodní mustang má slavného pradědečka z roku 1968. Měl 335 koní a jmenoval se Ford Mustang 428 Cobra Jet.

Pro příští sezonu si novinka připravila 5,4litrový osmiválec (hliníkový blok motoru je za příplatek), do kterého cpe litry vzduchu čtyřlitrový kompresor. Motor dostal jiný chladič, vačku a kompresní poměr se zvýšil na 9,6:1. Na výběr bude mezi automatickou a manuální převodovkou.

V základním nastavení a s obyčejnou potravou má tento mustang výkon 475 koní. K autu ale dostanete software, kterým se přes počítač dají přenastavit různé parametry motoru.

Když pak závodníci ještě natankují vysokooktanový benzin, dosáhnou mnohem šťavnatějších čísel. Odhaduje se, že by mohly začínat osmičkou.

Fordu Mustang Cobra Jet nechybí nádrž podle předpisů pro závody dragsterů a specialita v podobě tlačítka, které odpojuje brzdový okruh na zadní nápravě. Proč odpojovat brzdy? Zadní pneumatiky se musí při startu pořádně zakousnout do podložky a jde jim to lépe, když jsou zahřáté. Těsně před startem tedy na startovací čáře závodníci protáčí zadní - hnaná kola (správěn se to jmenuje burnout) a rozpalují tak pláště na správnou provozní teplotu.

Auto splňuje všechny předpisy pro závody dragsterů, není ale homologované pro silniční provoz. Základní cena je 77 tisíc dolarů.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.