Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Mustang Cobra Jet má 475 koní a tlačítko, které odpojí brzdy

aktualizováno 
Je to oblíbená americká kratochvíle a regulérní závodní disciplína: své co nejvíc "nakoňované" auto postavíte na rovnou ranvej, prošlápnete plyn a snažíte se být v cíli na druhém konci rovinky dřív než soupeř. Nový speciál pro závody dragsterů teď přestavěl Ford z oblíbeného mustangu.

Ford Mustang Cobra Jet | foto: Ford

Mustang Cobra Jet vychází z krotších verzí legendárního amerického kupé. Představil se na tuningovém autosalonu SEMA 2009 v Las Vegas. Příští rok vznikne padesát kusů této ojedinělé verze, určené pro závody ve zrychlení na čtvrtmíli. Všechny už jsou prý prodané. Polovina bude závodit, polovina zaparkuje v garážích sběratelů.

Závodní mustang má slavného pradědečka z roku 1968. Měl 335 koní a jmenoval se Ford Mustang 428 Cobra Jet.

Pro příští sezonu si novinka připravila 5,4litrový osmiválec (hliníkový blok motoru je za příplatek), do kterého cpe litry vzduchu čtyřlitrový kompresor. Motor dostal jiný chladič, vačku a kompresní poměr se zvýšil na 9,6:1. Na výběr bude mezi automatickou a manuální převodovkou.

V základním nastavení a s obyčejnou potravou má tento mustang výkon 475 koní. K autu ale dostanete software, kterým se přes počítač dají přenastavit různé parametry motoru.

Když pak závodníci ještě natankují vysokooktanový benzin, dosáhnou mnohem šťavnatějších čísel. Odhaduje se, že by mohly začínat osmičkou.

Fordu Mustang Cobra Jet nechybí nádrž podle předpisů pro závody dragsterů a specialita v podobě tlačítka, které odpojuje brzdový okruh na zadní nápravě. Proč odpojovat brzdy? Zadní pneumatiky se musí při startu pořádně zakousnout do podložky a jde jim to lépe, když jsou zahřáté. Těsně před startem tedy na startovací čáře závodníci protáčí zadní - hnaná kola (správěn se to jmenuje burnout) a rozpalují tak pláště na správnou provozní teplotu.

Auto splňuje všechny předpisy pro závody dragsterů, není ale homologované pro silniční provoz. Základní cena je 77 tisíc dolarů.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.