Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nádherný mustang se promenuje. Nejslavnější ford má narozeniny

  19:54aktualizováno  19:54
Americká legenda s pádícím koněm ve znaku slaví padesátiny. Ford Mustang se dnes chystá do Evropy už v šesté generaci. Legendární americký sporťák, který stál u zrodu kategorie sporťáků zvaných "pony car", se představil na den přesně před půl stoletím.

Mustang získal své jméno podle úspěšných stíhacích letounů z druhé světové války, představil se světu přesně před padesáti lety, 17. dubna 1964.

Může se hodit

Jsou fordy vaší srdeční záležitostí a potřebujete nové auto? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Za půl století výroby opustilo brány automobilky kolem devíti milionů vozů s charakteristickým logem pádícího koně na kapotě. Tou nejslavnější verzí asi navždy zůstane jeho první generace. Myšlenku viceprezidenta Fordu Lee Iaccocy na levné sportovní auto pro dospívající poválečnou generaci dovedli k dokonalosti techničtí inženýři automobilky.

První Mustangy se dočkaly výrazného obchodního úspěchu a do konce výroby v roce 1973 jich vznikly skoro tři miliony. Vyráběly se ve dvou verzích; jako čtyřmístné dvoudveřové kupé a kabriolet se stahovací plátěnou střechou, který vidíte ve videu. Později se přidala varianta fastback se splývavou zádí.

Vůz se prodával i v Evropě, třeba v Německu pod označením T5, neboť jméno Mustang měla zaregistrované továrna Krupp, která pod tímto názvem vyráběla nákladní automobily. Slabinou byl pouze nepříliš silný šestiválcový motor o objemu 2,8 litru a výkonu sto koní. Velmi brzy však na trh přišly "posílené" modely s osmiválcovými motory o objemu 4,3 a 4,7 litru.

Mustang se stal vděčným objektem různých úprav, k nejslavnějším patřil Shelbyho Mustang GT-350 z roku 1965 s výkonem přes 300 koní

Americká legenda se objevila i v několika českých filmech, například v komedii Jáchyme, hoď ho do stroje! za volantem jednoho červeného exempláře seděl Luděk Sobota, který v něm spěchal na zámek Konopiště.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Další z rubriky

Chateau Loučeň Concours d'Elegance
OBRAZEM: Automobilová paráda za jeden a půl miliardy korun

Již počtvrté se do zámeckého areálu na Loučeni sjely veteránské klenoty ze soukromých i muzejních sbírek. Chateau Loučeň Concours d'Elegance se inspirovala u...  celý článek

Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo
OBRAZEM: Unikátní Alfa Romeo se dočkala ocenění po 60 letech

Unikátní prototyp Alfy Romeo korunovali na hvězdu srazu automobilové smetánky v noblesním severoitalském městečku Cernobbio. Na věhlasné akci Concorso di...  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.