Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford odhaluje nástupce českého hitu fusion. Vypadá hodně agresivně

  11:16aktualizováno  11:16
Malé auto se vzhledem městského teréňáku bude pohánět tříválcový litrový motor. Díky turbu však dává výborných 88 kW. Ford EcoSport je i blízko sériové produkci, v Evropě nahradí populární model Fusion. Novinku Ford představil na autosalonu v Dillí.

Ford EcoSport | foto: Ford

Autosalon v Dillí je trošku ve stínu autosalonu v Detroitu, který začíná o pár dnů později. Indická přehlídka novinek je zaměřena především na domácí trh, kde hrají prim levnější kompaktní vozy. Ale ty se dobře prodávají i jinde po světě, takže tam nadnárodní značky ukazují velmi zajímavé koncepty, které se často objeví i na českém trhu.

Ford EcoSport

To je i případ nového Fordu EcoSport. Tento koncept je předzvěstí nového malého crossoveru, nástupce dobře známého modelu Fusion (evropského modelu, americký fusion je zcela jiné auto). Do výroby se dostane zhruba za půl roku, finální model by mohl Ford ukázat na veletrhu v Ženevě. Původní fusion byl zvětšený a zvýšený model vycházející z minulé fiesty. Po několik let patřil k nejžádanějším modelům Fordu na našem trhu. A v nabídce je stále a asi ještě chvíli bude.

Původní fusion měl být jakýmsi městským SUV kříženým s MPV, oficiálně to podle Forda byl univerzální městský automobil. A novinka bude to samé, jen díky ještě zvýšenějšímu podvozku bude víc připomínat kategorii SUV. S původním fusionem nemá EcoSport nic společného, původ modelu musíme hledat v Jižní Americe. Tam se stejně pojmenovaný model vyrábí od roku 2004 a novinka je jeho přímým nástupcem. EcoSport první generace zastával podobnou pozici jako evropský fusion, jen byl v top verzi k mání i s pohonem čtyř kol a má o poznání offroadovější stavbu.

Ford EcoSport

Nový EcoSport se v Evropě možná bude jmenovat jinak, v každém případě to bude vskutku globální model, nikoliv jen jihoamerická záležitost jako v případě předchůdce. Jižní a Střední Amerika ovšem budou první trhy, kde se novinka začne prodávat. Následovat budou Severní Amerika a Asie. Od příštího roku přibude i Evropa. Z toho vyplývá, že do důchodu se letitý fusion dostane až po jedenácti letech služby.

Fotogalerie

O technických parametrech novinky se Ford zatím příliš nerozpovídal. Auto sídlí na globální platformě B, design odpovídá aktuálnímu stylu Fordu a novinka je oproti fiestě o poznání bachratější. Přední maska je mohutná a agresivní. Představený koncept má výrazně zvýšený podvozek. Auto trochu připomíná Hyundai ix35, což ostatně bude jeden z jeho konkurentů, i když Ford by měl být o poznání levnější.

Z techniky zatím výrobce odhalil jednu pohonnou jednotku. A to hned asi tu nejzajímavější, která bude patřit mezi nejvýznamnější motorizace v malých fordech příštích let. Malý tříválec z řady EcoBoost má objem pouhý jeden litr. Ale díky novému malému turbodmychadlu se může pochlubit parádními papírovými parametry. Maximální výkon je v představené verzi 88 kW a točivý moment má hodnotu 170 Nm, a to ve velmi širokém pásmu otáček od 1 300 do 4 500. Je pravděpodobné, že Ford postupně uvede i slabší výkonové verze motoru.

Motor má stejně jako větší sourozenci z řady EcoBoost proměnné časování ventilů Ti-VCT, naopak má litinový blok a inovací je i oddělené chladicí ústrojí. Blok motoru se tak může zahřát dřív než hlava, čímž se šetří palivo. Tyto i další inovace se uplatní především při provozu ve městě. Problémy s vyvážením tříválce Ford vyřešil mimo jiné nevyváženým setrvačníkem místo vyvažovacích hřídelí.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.