Ford EcoSport

Ford EcoSport | foto: Ford

To je tlama: Ford oficiálně představil nástupce populárního fusionu

  • 50
Obří trojdílná maska vypadá jako pořádně velká tlama. Nový Ford EcoSport je díky ní minimálně zepředu nepřehlédnutelný. Globální malé SUV by mělo nahradit v portfoliu značky populární evropský model Fusion. Premiéru produkční verze si novinka odbyla na autosalonu v Pekingu.

Pro Ford je nové malé SUV EcoSport jedním z klíčových modelů. Má se prodávat na více než 100 trzích světa, vyrábět se bude v několika továrnách po celé zeměkouli (Brazílie, Thajsko, Čína, Indie) a bude jedním z klíčových modelů expanze značky v Číně.

Ford EcoSport

To, že je novinka vskutku globálním produktem, dokládá premiéra konceptu na autosalonu v indickém Dillí, původ v brazilské pobočce značky a premiéra finálního produktu na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu. Prostě správný globální guláš.

Ford EcoSport je hodně bachraté SUV, ale zároveň relativně malé auto velikostí někde mezi fiestou a focusem. Na evropském trhu by měl nahradit populární model Fusion, který už poněkud přesluhuje. Na druhou stranu zatím Ford k uvedení na evropských trzích neuvedl žádné podrobnosti.

Ford EcoSport

Poněkud jinou pozici bude mít novinka mimo Evropu. Čínská premiéra není náhodná, spolu s další trojicí SUV je EcoSport jedním z klíčových modelů značky pro expanzi na lákavém čínském trhu. Kategorie SUV je v Číně ještě relativně opomíjená, a to především v případě menších modelů. A to je pro širokou nabídku Fordu, který na trh vrhne globální, evropské i americké modely, velká příležitost.

Produkční verze představená v Pekingu se od dillíjského konceptu z počátku roku téměř neliší. Zmizela jen nákladná diodová světla a pro premiéru si Ford vybral nejluxusnější verzi Titanium, což se projevilo především v interiéru. Zvenku luxusní verzi prozradí kryt rezervy na pátých dveřích (která u evropské verze nemusí být), šestnáctipalcová kola, atraktivní červený lak v kombinaci s šedým zbarvením prahů a výrazné chromové lišty na přední masce.

Ford EcoSport

Právě maska je pro auto charakteristická, na opravdu masivní přídi tvoří trojice horizontálních průduchů velká ústa. Auto má, alespoň na pohled, poměrně velkou světlou výšku, k buclaté karoserii ale příliš nepasují malá kola. Jenže u malého a levného modelu nelze očekávat sériové osmnáctky.

O technice pod kapotou toho zatím Ford mnoho neprozradil, respektive v platnosti zůstávají informace z představení konceptu. Základní pohonnou jednotkou má být přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost, který příjemně překvapil při testování ve Focusu. Motor má slušných 88 kW (120) koní a točivý moment 170 Nm. Jednou z variant přenosu výkonu je dvouspojková šestistupňová převodovka.

Je velmi pravděpodobné, že auto budou pohánět i další motory. V Evropě jistě nějaké diesely a pro asijské a jihoamerické trhy se prý připravuje nový atmosférický zážehový motor s objemem 1,5 litru. Interiér novinky plně zapadá do stylu značky, je podobný interiéru v nové fiestě. Výbava může být bohatá včetně velkého dotykového displeje s navigačním systémem.

O zahájení prodeje a případné ceně novinky se výrobce nezmiňuje. Evropská premiéra se očekávala už na autosalonu v Ženevě, ale teď to vypadá na podzimní autosalon v Paříži.

Pro čínský trh jsou důležité i tři další vystavované modely. Dva z nich, Fordy Explorer a Edge pochází z amerického portfolia značky a v Evropě se neprodávají. Pro náš trh je tak zajímavá poslední z novinek, nová generace Fordu Kuga.

Ford Kuga

Kuga si odbyla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě před měsícem, takže je stále žhavou novinkou. O kategorii větší SUV než nový EcoBoost je postavené na platformě nového focusu a pohánět ho budou relativně výkonné benzinové a dieselové motory s 140 až 163 koňmi. Pohon všech kol bude jen na přání, což se u aut kategorie SUV začíná stávat běžnou záležitostí. Na trh se nová kuga dostane až na začátku příštího roku.