Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford popřel, že jedná o prodeji divize Volvo

  14:10aktualizováno  30. května 9:26
Automobilka Ford Motor nejedná o prodeji své ztrátové švédské divize Volvo. Společnost ve svém prohlášení popřela informace médií, že by zvažovala okamžitý prodej švédské divize, kterou považuje za svoji nejhodnotnější luxusní značku.

Volvo XC60 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Švédský list Goteborgs Posten v pondělí napsal, že Ford zvažuje prodej značky Volvo. Za možného zájemce označil německou automobilku BMW. Zpráva švédského listu přišla po pátečním článku v listu Financial Times, který uvedl, že BMW vede předběžné jednání o koupi Volva.

"Společnost Ford Motor nejedná s BMW nebo jinou společností o jejím zájmu o Volvo Car Corporation," uvedla společnost v prohlášení. Ford původně odmítl zprávu komentovat.

Analytici se shodují, že Ford nepotřebuje nutně prodat některou ze svých luxusních značek. Někteří však upozorňují, že pokud by se objevila dobrá příležitost, automobilka podle nich bude s prodejem souhlasit.

Ford koupil výrobu osobních automobilů Volvo v roce 1999 od stejnojmenné švédské strojírenské skupiny, jež si ponechala produkci nákladních vozů. Značku zařadil do své luxusní divize Premier Automotive Group, která zahrnuje rovněž Jaguar a Land Rover.

Ziskovost luxusních značek je však velmi nestálá. Loni divize prodělala 327 milionů dolarů. Analytici odhadují, že prodejem luxusních značek by Ford mohl získat přes devět miliard dolarů, napsala agentura Reuters.

Před nedávnem Ford prodal luxusní značku Aston Martin. - více zde

Celá skupina Ford loni prodělala 12,7 miliardy dolarů. To představuje nejvyšší celoroční ztrátu ve více než stoleté historii podniku. Společnost nyní prochází rozsáhlou restrukturalizací, která zahrnuje uzavření 16 továren a zrušení až 45 000 pracovních míst v Severní Americe.

Firma nově uvedla, že počet zaměstnanců již klesl o 18 000 lidí.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.