Volvo XC60

Volvo XC60 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Ford popřel, že jedná o prodeji divize Volvo

  • 21
Automobilka Ford Motor nejedná o prodeji své ztrátové švédské divize Volvo. Společnost ve svém prohlášení popřela informace médií, že by zvažovala okamžitý prodej švédské divize, kterou považuje za svoji nejhodnotnější luxusní značku.

Švédský list Goteborgs Posten v pondělí napsal, že Ford zvažuje prodej značky Volvo. Za možného zájemce označil německou automobilku BMW. Zpráva švédského listu přišla po pátečním článku v listu Financial Times, který uvedl, že BMW vede předběžné jednání o koupi Volva.

"Společnost Ford Motor nejedná s BMW nebo jinou společností o jejím zájmu o Volvo Car Corporation," uvedla společnost v prohlášení. Ford původně odmítl zprávu komentovat.

Analytici se shodují, že Ford nepotřebuje nutně prodat některou ze svých luxusních značek. Někteří však upozorňují, že pokud by se objevila dobrá příležitost, automobilka podle nich bude s prodejem souhlasit.

Ford koupil výrobu osobních automobilů Volvo v roce 1999 od stejnojmenné švédské strojírenské skupiny, jež si ponechala produkci nákladních vozů. Značku zařadil do své luxusní divize Premier Automotive Group, která zahrnuje rovněž Jaguar a Land Rover.

Ziskovost luxusních značek je však velmi nestálá. Loni divize prodělala 327 milionů dolarů. Analytici odhadují, že prodejem luxusních značek by Ford mohl získat přes devět miliard dolarů, napsala agentura Reuters.

Před nedávnem Ford prodal luxusní značku Aston Martin. - více zde

Celá skupina Ford loni prodělala 12,7 miliardy dolarů. To představuje nejvyšší celoroční ztrátu ve více než stoleté historii podniku. Společnost nyní prochází rozsáhlou restrukturalizací, která zahrnuje uzavření 16 továren a zrušení až 45 000 pracovních míst v Severní Americe.

Firma nově uvedla, že počet zaměstnanců již klesl o 18 000 lidí.

,