Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford SAV se sedadlem pro tchýni a Focus ST pro závodníky

  16:38aktualizováno  16:38
Hvězda fordova stánku v Ženevě se oblékla do pomerančové barvy. První Golfy GTI už vyrážejí do autosalonů, stejně jako Astry GTC. Ford by si měl také pospíšit a vyrazit do boje s Focusem ST dříve než koncem roku, na kdy je naplánován ostrý start.

Premiéru si v Ženevě odbyl také tříprostorový sedan focusu. Milovníky studií potěšil kříženec MPV a auta pro volný čas.

Splašený pomeranč

Nadčasovost tvarů se z nového focusu trochu vytratila. Nabroušený focus to dohání z druhého konce. Auto nasadilo agresivní výraz, obléklo se do zářivě oranžové a vyparádilo se spojlery, křidélky, lištami a hliníkovými detaily. Nablýskaný hliník šlechtí i interiér, jsou v něm vyvedeny mimo jiné sportovní pedály, nebo ramena volantu.

Zmohutněly nárazníky a lemy kol, do kterých mají co dělat se vejít osmnáctipalcová kola 225/40. Přednímu nárazníku dominuje obrovský nasávací výřez. Naopak mřížka chladiče, vsazená mezi světly, je o něco delší a užší než u obyčejného focusu.

Řidiči, kteří si auto nedokážou pořádné auto představit bez pořádného "sedanovitého zadku" potěšil Ford s třetí variací na téma focus.

Focus Sedan nabídne především obrovský kufr, který pojme 526 litrů zavazadel. Čtyřdveřový reprezentant fordu v nižší střední třídě odveze až 1659 mm dlouhé předměty, zadní sklopná sedadla jsou dělená v poměru 60:40. Lenoši pak uvítají elektrický spínač víka kufru.

Třídveřovému hatchbacku sedí strmé zadní okno možná o něco více než pětidveřovému. Že pod kapotou není všechno v pořádku, hlásí dvě chromové koncovky výfuku.

Dvouapůllitrový motor pod kapotou dostal turbodmychadlo, které pobízí 220 hlavé stádo plnokrevníku k těm nejlepším výkonům. Nad 162 kilowatty výkonu pětiválce řidič vládne šestistupňovou manuální převodovkou.

Na palubě přibyly v zorném poli řidiče tři nové ciferníky. V kapličce, umístěné uprostřed nahoře na přístrojové desce, najde ukazatel teploty a tlaku oleje a samozřejmě tlakoměr turba.

Posádka se usadí ve sportovních sedadlech Recaro, vyvedených v kombinaci černé a oranžové. Strop je potažený černou látkou.

Tachometr slibuje nejvyšší rychlost 260 kilometrů v hodině. Maximálku, stejně jako zrychlení z nuly na stovku, ale doporučujeme zkoušet na uzavřeném okruhu. Třeba na Nürburgringu, kde podvozek "STčka" ladili.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Ani ryba ani rak

Automobilový svět objevil kouzlo "crossoverů", aut která nelze zařadit a která kombinují nejrozličnější automobilové kategorie.

Závodní MPVčko na jedenadvacetipalcových kolech ukazuje, kam až může zajít fantazie designérů a konstruktérů fordu.

Studie SAV je samozřejmě větší, než produkční MPVčko focusí rodiny, je také řádně autosalonově nablýskaná a vybavená. Ford vidí ženevský koncept jako jakéhosi "MPVkombíka", takže něco mezi mondeem a galaxy.

Jako správný autosalonový švihák, je i crossover fordu vylepšen o svalnaté blatníky, hliník a další oku lahodící doplňky.

Sedadlo pro tchýni

V Ženevě ale stál za návštěvu především interiér "SAVčka". V normální konfiguraci v něm návštěvník našel dvě řady sedadel. Vpředu pro dva a vzadu pro tři pasažéry. Když povídání prostředního zadního cestujícího ostatní omrzí, stačí zmáčknout knoflík a začnou se dít věci. Elektrické motorky odvezou sedadlo dozadu, kde mají obyčejná auta kufr (tam si dotyčný může povídat, co hrdlo ráčí) a zbývající dvě sedadla se přisunou k sobě, to aby měli ramenáči na nich sedící více pohodlí.

Každé ze sedadel je, jak se na koncept sluší a patří, ovládáno elektricky. V případě SAV stačí zmáčknout jediné tlačítko.

OBRÁZKY Z ŽENEVY NAJDETE ZDE!

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus Sedan

Ford Focus Sedan

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.