Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Scorpio: velký vůz za menší peníze

aktualizováno 
3. 5. 2000 - Byť model Scorpio jakožto největší z fordů budil značný zájem pokrokovou technikou při premiéře v roce 1985 i nevšedním kabátem při představení druhé generace o devět let později, nikdy se v západní Evropě nechytil tak, jak by si zasloužil. Podobný přístup k výrobku, který se dodnes prezentuje jako "velké auto za malé peníze", zaujali také motoristé v Česku: scorpio sice většinou uznali, ale méně často si je kupovali. S přibývajícími roky tak cena nejstarších a hodně jetých velkých fordů klesla zhruba na 25 tisíc korun a za částky do 50 tisíc korun lze sehnat poměrně solidní exempláře z let 1988 až 1989.
Ford Scorpio

Ford Scorpio | foto: AAA Auto Praha

Nevýhodou vozu na trhu ojetin jsou zvlášť třílitrové a také 2,4litrové šestiválce - ne že by byly horší než jiné motory, nýbrž kvůli jejich velké, u starších exemplářů až patnáctilitrové spotřebě. Větší zájem je o dvoulitry a samozřejmě o kvalitní diesely. Za kufrovou verzi benzinového Scorpia 2.0 DOHC z roku 1990 se platí kolem 70 tisíc korun, kombi se stejným motorem z roku 1992 bývá za 100 tisíc a poměrně vzácný a dynamický Ford Scorpio Cosworth 3.0 24V se dá koupit za 115 tisíc korun. Žádaný kufrový model druhé generace z roku 1994 stojí do 200 tisíc a vrchol nabídky, za který se v bazarech považuje turbodiesel kombi, je v perspektivním ročníku 1996 za 280 tisíc korun. Zatímco na tuzemském trhu ojetin doplácí Ford Scorpio na tradičně menší poptávku po velkých autech, v západní Evropě a zvlášť v Německu vůz ani při solidních užitných vlastnostech nedokázal dohonit konkurenty klasických německých značek. Hlavně ve druhé generaci mu vadily také proamerické tvary s pásem světel v zadní partii. Při opadajícím zájmu končil ve výrobě v roce 1998. Kromě komfortu, prostoru, velké míry pasivní bezpečnosti a výdrže (turbodieselové motory často slouží více než půl milionu kilometrů) patří ke kladům scorpia také bohatá výbava včetně ABS a posilovače řízení už v základní verzi. Obecně platí, že u zachovalých vozů přednosti převyšují nedostatky. Ty spočívají v nadprůměrné korozi nosných dílů u starších vozů, horší je kvalita dílenského zpracování a nelíbí se lacině vyhlížející interiér. K problémům patří praskající palubní desky, úniky oleje z motoru a převodovky, méně trvanlivé zavěšení kol a řízení. Dřív se opotřebují brzdové destičky na předních kolech, nedostatky bývají v účinnosti brzd. Dost zmíněných vozů je přestavěno k pohonu na propan-b
Autor:


Témata: Ford


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.