Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Sierra: dobrá volba pro nemajetné

aktualizováno 
Ford Sierra, který měl premiéru už v roce 1982 a před osmi lety ho ve výrobě střídal model Mondeo, dodnes na trhu ojetin neztratil příznivce. Jeden z nejoblíbenějších a nejodvážnějších automobilů nedávné minulosti teď však zajímá hlavně pragmatiky, kteří za relativně málo peněz žádají velké služby. A není mnoho starších vozů, které by ve stejné cenové kategorii skýtaly tolik, co právě Ford Sierra. Vždyť například verze kombi pořád ještě v přijatelném stavu se dá koupit i za 50 tisíc korun a nejeden začínající řemeslník by mohl vyprávět o tom, jak je takový pomocník pro jeho živnost prospěšný.
Ford Sierra

Ford Sierra | foto: AAA Auto Praha

Prostorné a poměrně komfortní jsou však i další provedení - pětidveřové i zvlášť oblíbený čtyřdveřový sedan, zatímco třídveřová verze ze starších časů výroby příliš populární není a ve srovnání s nejrozšířenějším hatchbackem bývá o 5000 až 10 000 korun levnější.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford  můžete koupit na www.automodul.cz

Z motorů, které zahrnují spektrum benzinových karburátorových i vstřikovaných možností od 1.6 přes 1.8 a 2.0, 2.3 až po šestiválec 2.9 či dvou dieselů 2.3 D a 1.8 TD odborníci doporučují robustní 2.0 DOHC. "Má výdrž i spolehlivost. Sierry, které prodáváme poslední dobou, prakticky nemají pod 300 tisíc kilometrů, a pořád v nich zmíněný motor slouží," říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha.

"Není problém sierru s některým z dvoulitrů sehnat - podle mých zkušeností má tento motor 80 procent vozů zmíněného modelu v Česku. Naopak v případě naftových pohonů nabádám k opatrnosti: 2.3 D se vyráběl do roku 1989, je starý, těžký na předek a pomalý, zatímco 1.8 TD patří k nejméně povedeným motorům od Fordu.

Však byl také pro typ Mondeo upraven." Kromě bohatých prostorových možností, trvanlivosti a spolehlivosti patří k přednostem obyčejnějšího Fordu Sierra také jednoduchost, která dovoluje svépomocné opravářské snažení. Výhodou je dostatek dostupných náhradních dílů, a to i na vrakovištích.

Model si nestojí špatně ani ve statistikách TÜV - pohybuje se kolem průměru. Lepší než stejně staří konkurenti bývá hlavně v kvalitě a účinnosti brzd, chválu sklízí řízení. Technici TÜV naopak kritizují korozi i na nosných dílech, korodující brzdové vedení, defektní brzdové hadice a méně trvanlivé brzdové destičky a často i kotouče.

Závady se vyskytují na ABS, zvláštní péči zaslouží rozvodový řemen se sklonem k praskání. Počítat je třeba s netěsnostmi vodní pumpy, předčasně praská či koroduje výfuk. U dieselů někdy netěsní vstřiky. Zvlášť u vozů s těžkými motory velkých obsahů je dobré zkontrolovat stav přední nápravy.

U hodně jetých exemplářů bývá opotřebovaný diferenciál s kardanem. Koncepce s pohonem zadních kol je nevýhodná, zastaralé motory mají vyšší spotřebu a celkově jsou hlučnější. Samozřejmostí je, že starý vůz zaostává v bezpečnosti.

Ford Sierra z roku 1991

PLUSY
- relativně nízká cena na trhu ojetin
- prostor, pohodlí
- jednoduchost
- trvanlivé benzinové motory
- dostupné náhradní díly
- možnost výběru karosářských i motorových variant
- účinné brzdy

MINUSY
- zastaralá koncepce s pohonem zadních kol
- zastaralé, hlučnější a žíznivé motory
- nepříliš kvalitní pohon 1.8 TD
- menší bezpečnost
- u modelů s velkými a těžkými motory odchází přední náprava
- předčasně opotřebované kotouče a brzdové destičky
- úniky oleje

Ford Sierra

ročník

cena (Kč)

1982-85

do 25 000

1986

35 000

1987

40 000

1988

45 000

1989

50 000

1990

55 000

1991

65 000

1992

75 000

1993

80 000



Příplatky

sedan

5000

kombi

10 000

diesel 2.3

10 000

diesel 1.8 turbo

15 000

pohon 4x4

5000 v létě

pohon 4x4

10 000 v zimě

model Ghia

5 000

verze Cosworth

50 000-70 000


NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Ford Sierra z roku 1990 s pětidveřovou karoserií a benzinovým motorem 2.0 stojí zhruba 55 tisíc korun. Na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například stejně staré automobily Audi 80 2.0 za 80 tisíc, BMW 320 (4 dveře) za 80 tisíc, Citroën BX 1.9 za 40 tisíc, Honda Accord 2.0 za 75 tisíc, Fiat Tempra 2.0 za 70 tisíc, Mazda 626 2.0 za 80 tisíc, Mitsubishi Galant 2.0 za 85 tisíc, Nissan Primera 2.0 za 90 tisíc, Opel Vectra 2.0 za 80 tisíc, Peugeot 405 1.9 za 70 tisíc, Renault 21 2.2 za 50 tisíc a Volkswagen Passat 2.0 za 90 tisíc korun. "Co bych si z dané nabídky vybral? Určitě ne hodně zastaralé Citroëna BX a Renaulta 21," svěřuje se Aleš Kužel, šéf nákupu největšího zdejšího bazaru AAA Auto Praha. "Dál bych se rozhodoval už jen podle kapsy. "Být omezen zhruba padesátitisícovou částkou, tak bych se bez váhání rozhodl právě pro Ford Sierra. Při větších finančních možnostech bych bral vůz z modernější čtveřice Audi 80, Mitsubishi Galant, Opel Vectra nebo Nissan Primera."

Autor:




Nejčtenější

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.