Prostorné a poměrně komfortní jsou však i další provedení - pětidveřové i zvlášť oblíbený čtyřdveřový sedan, zatímco třídveřová verze ze starších časů výroby příliš populární není a ve srovnání s nejrozšířenějším hatchbackem bývá o 5000 až 10 000 korun levnější.
Může se hoditNové i ojeté automobily Ford můžete koupit na www.automodul.cz |
Z motorů, které zahrnují spektrum benzinových karburátorových i vstřikovaných možností od 1.6 přes 1.8 a 2.0, 2.3 až po šestiválec 2.9 či dvou dieselů 2.3 D a 1.8 TD odborníci doporučují robustní 2.0 DOHC. "Má výdrž i spolehlivost. Sierry, které prodáváme poslední dobou, prakticky nemají pod 300 tisíc kilometrů, a pořád v nich zmíněný motor slouží," říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha.
"Není problém sierru s některým z dvoulitrů sehnat - podle mých zkušeností má tento motor 80 procent vozů zmíněného modelu v Česku. Naopak v případě naftových pohonů nabádám k opatrnosti: 2.3 D se vyráběl do roku 1989, je starý, těžký na předek a pomalý, zatímco 1.8 TD patří k nejméně povedeným motorům od Fordu.
Však byl také pro typ Mondeo upraven." Kromě bohatých prostorových možností, trvanlivosti a spolehlivosti patří k přednostem obyčejnějšího Fordu Sierra také jednoduchost, která dovoluje svépomocné opravářské snažení. Výhodou je dostatek dostupných náhradních dílů, a to i na vrakovištích.
Model si nestojí špatně ani ve statistikách TÜV - pohybuje se kolem průměru. Lepší než stejně staří konkurenti bývá hlavně v kvalitě a účinnosti brzd, chválu sklízí řízení. Technici TÜV naopak kritizují korozi i na nosných dílech, korodující brzdové vedení, defektní brzdové hadice a méně trvanlivé brzdové destičky a často i kotouče.
Závady se vyskytují na ABS, zvláštní péči zaslouží rozvodový řemen se sklonem k praskání. Počítat je třeba s netěsnostmi vodní pumpy, předčasně praská či koroduje výfuk. U dieselů někdy netěsní vstřiky. Zvlášť u vozů s těžkými motory velkých obsahů je dobré zkontrolovat stav přední nápravy.
U hodně jetých exemplářů bývá opotřebovaný diferenciál s kardanem. Koncepce s pohonem zadních kol je nevýhodná, zastaralé motory mají vyšší spotřebu a celkově jsou hlučnější. Samozřejmostí je, že starý vůz zaostává v bezpečnosti. ročník cena (Kč) 1982-85 do 25 000 1986 35 000 1987 40 000 1988 45 000 1989 50 000 1990 55 000 1991 65 000 1992 75 000 1993 80 000 sedan 5000 kombi 10 000 diesel 2.3 10 000 diesel 1.8 turbo 15 000 pohon 4x4 5000 v létě pohon 4x4 10 000 v zimě model Ghia 5 000 verze Cosworth 50 000-70 000
Ford Sierra z roku 1991
PLUSY
- relativně nízká cena na trhu ojetin
- prostor, pohodlí
- jednoduchost
- trvanlivé benzinové motory
- dostupné náhradní díly
- možnost výběru karosářských i motorových variant
- účinné brzdy
MINUSY
- zastaralá koncepce s pohonem zadních kol
- zastaralé, hlučnější a žíznivé motory
- nepříliš kvalitní pohon 1.8 TD
- menší bezpečnost
- u modelů s velkými a těžkými motory odchází přední náprava
- předčasně opotřebované kotouče a brzdové destičky
- úniky oleje
Ford Sierra
Příplatky
NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Ford Sierra z roku 1990 s pětidveřovou karoserií a benzinovým motorem 2.0 stojí zhruba 55 tisíc korun. Na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například stejně staré automobily Audi 80 2.0 za 80 tisíc, BMW 320 (4 dveře) za 80 tisíc, Citroën BX 1.9 za 40 tisíc, Honda Accord 2.0 za 75 tisíc, Fiat Tempra 2.0 za 70 tisíc, Mazda 626 2.0 za 80 tisíc, Mitsubishi Galant 2.0 za 85 tisíc, Nissan Primera 2.0 za 90 tisíc, Opel Vectra 2.0 za 80 tisíc, Peugeot 405 1.9 za 70 tisíc, Renault 21 2.2 za 50 tisíc a Volkswagen Passat 2.0 za 90 tisíc korun. "Co bych si z dané nabídky vybral? Určitě ne hodně zastaralé Citroëna BX a Renaulta 21," svěřuje se Aleš Kužel, šéf nákupu největšího zdejšího bazaru AAA Auto Praha. "Dál bych se rozhodoval už jen podle kapsy. "Být omezen zhruba padesátitisícovou částkou, tak bych se bez váhání rozhodl právě pro Ford Sierra. Při větších finančních možnostech bych bral vůz z modernější čtveřice Audi 80, Mitsubishi Galant, Opel Vectra nebo Nissan Primera."