Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Thunderbird - legenda je zpátky

  13:30aktualizováno  13:30
Americký symbol minulých generací se vrací po téměř 50 letech do fordovských prodejen. K Thunderbirdu patří legendární výkonný motor V8. Ford zvolil agregát o objemu 3,9 litru s nejvyšším výkonem 185 kW a 252 koňmi pod kapotou. Oficiální představení si odbyl na mezinárodním autosalónu v Detroitu letos v zimě, od ledna je také možné si tohoto krasavce objednat.

T-bird 2002 vychází z designu svého předchůdce, samozřejmě je ovlivněný požadavky a představami současných zákazníků. Dominantou přídě zůstala maska chladiče a sání vzduchu na kapotě (pouze estetický doplněk). Přímo na čelní masce je umístěn velký chormovaný znak Thunderbirdu.

Vůz je jak se sluší na americký výrobek vybaven automatickou převodovkou, navrženou tak, aby co nejvíc zdůraznila silný výkon automobilu, a to zejména při rozjezdu. T-bird má náhon zadních kol. Aby podobnost starého a nového birdu byla co nejvěrnější, byl zvuk motoru tím nejdůležitejším. Velkou pozornost proto návrháři věnovali například zvuku výfuku, který je zakončen dvěma koncovkami o průměru sedm centimetrů na každé straně.

Karoserii si zákazníci volí stejně jako v padesátých letech z pěti barev - modrá, žlutá, červená, bílá a černá. V klasickém provedení Convertible bude dodávána plátěná střecha v černé barvě, pevné střechy budou ve stejné barvě jako karoserie. Aby se tvůrci fordu vyhnuli případným problémům s instalací pevné střechy a aby při jízdě nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk, začlenili anténu rádia do předního skla.

Bezpečnost je asi jediným prvkem, ve kterém Thunderbird 2002 překonal svého předchůdce. Standartně je vybaven airbagem řidiče a spolujezdce a dvěma bočními airbagy (u otevřených automobilů málo časté). Bezpečnostní pásy jsou doplněny EMR systémem, který omezuje tlak, působící v případě nárazu na hrudník.

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.