Ford Thunderbird - legenda je zpátky

Americký symbol minulých generací se vrací po téměř 50 letech do fordovských prodejen. K Thunderbirdu patří legendární výkonný motor V8. Ford zvolil agregát o objemu 3,9 litru s nejvyšším výkonem 185 kW a 252 koňmi pod kapotou. Oficiální představení si odbyl na mezinárodním autosalónu v Detroitu letos v zimě, od ledna je také možné si tohoto krasavce objednat.

T-bird 2002 vychází z designu svého předchůdce, samozřejmě je ovlivněný požadavky a představami současných zákazníků. Dominantou přídě zůstala maska chladiče a sání vzduchu na kapotě (pouze estetický doplněk). Přímo na čelní masce je umístěn velký chormovaný znak Thunderbirdu.

Vůz je jak se sluší na americký výrobek vybaven automatickou převodovkou, navrženou tak, aby co nejvíc zdůraznila silný výkon automobilu, a to zejména při rozjezdu. T-bird má náhon zadních kol. Aby podobnost starého a nového birdu byla co nejvěrnější, byl zvuk motoru tím nejdůležitejším. Velkou pozornost proto návrháři věnovali například zvuku výfuku, který je zakončen dvěma koncovkami o průměru sedm centimetrů na každé straně.

Karoserii si zákazníci volí stejně jako v padesátých letech z pěti barev - modrá, žlutá, červená, bílá a černá. V klasickém provedení Convertible bude dodávána plátěná střecha v černé barvě, pevné střechy budou ve stejné barvě jako karoserie. Aby se tvůrci fordu vyhnuli případným problémům s instalací pevné střechy a aby při jízdě nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk, začlenili anténu rádia do předního skla.

Bezpečnost je asi jediným prvkem, ve kterém Thunderbird 2002 překonal svého předchůdce. Standartně je vybaven airbagem řidiče a spolujezdce a dvěma bočními airbagy (u otevřených automobilů málo časté). Bezpečnostní pásy jsou doplněny EMR systémem, který omezuje tlak, působící v případě nárazu na hrudník.

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird