Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Transit: oblíbenec podnikatelů i početných rodin

aktualizováno 
24. 11. 1999 - Devadesátá léta na zdejším automobilovém trhu značně rozšířila možnosti motoristů, kterým nestačí klasické osobní či dodávkové auto, a za jednu z nejlepších voleb jim zkušenosti doporučily Forda Transit. Vůz, který měl v první generaci premiéru už v roce 1965, se v tuzemsku ve větší míře vyskytuje až v modernějších verzích od ročníku 1985, jejichž cena v případě nejstarších a nejjednodušších exemplářů klesla až k šedesátitisícové hranici. Stejně starý a atraktivnější devítimístný bus s naftovým motorem ovšem stojí kolem sta tisíc.
Perspektivnější auta po modernizaci v roce 1991 lze pořídit za zhruba 110 tisíc u benzinového busu, za 120 tisíc bývá dieselová dodávka a asi 140 tisíc žádá dieselový bus. Auta z roku 1994, než se výroba zlomila v současnou generaci, mívají bazary za 230 tisíc (dieselová dodávka) až za 260 tisíc (dieselový bus). Uvedené ceny jsou jen orientační a mohou se lišit podle stavu a variant, kterých se na tuzemském trhu vyskytuje kolem 130. Základ a přednosti jsou vždy stejné: jednoduchá koncepce s pohonem zadních kol a mimořádná spolehlivost i trvanlivost, kterou často dokladuje služba v podobě až půl milionu kilometrů. Přitom se traduje, že potíže, které může vysloužilý transit mít, zpravidla nebývají takové,aby řidiče zradily na cestě. K výhodám patří rovněž nabídka spousty levnějších neoriginálních náhradních dílů z druhovýroby, jejichž využití zvláště u starších vozů nebývá podle názoru odborníků na škodu, neboť kupříkladu při karosářských opravách transitu není estetické hledisko rozhodující. Ve statistikách německého TÜV je Ford Transit ve všech věkových kategoriích pod průměrem hodnocených, ovšem na druhé straně faktem zůstává, že soupeře tomuto víceúčelovému vozu tvoří z drtivé většiny čistokrevná osobní auta. A jestliže je transit u německé technické kontroly většinou v červených číslech, má nadprůměrně příznivé výsledky jen v testech brzdových hadiček a zavěšení kol. Za nejzásadnější bolesti TÜV považuje korozi nosných dílů u vozidel starších deseti let, úniky oleje z motoru i převodovky a kromě dalšího také problémy s účinností a seřízením brzd. Z tuzemských zkušeností plyne,že problémy bývají s převodovkami, které jsou po větší porci kilometrů hlučné, vyskakují rychlosti a špatné synchrony komplikují řazení. Přitom oprava převodovky je drahá - stojí až desetitisíce. Dál je potřeba počítat u starších vozů s vůlí na kardanu, hlučný bývá diferenciál. Někteří řidiči si rovněž stěžují na problémy se vstřikováním paliva. Vůz je na trhu k mání s benzinovými a dieselovými motory o obsahu od 2.0 do 2,5 litru s výkony od 46 do 84 kilowattů (63 až 115 koní), s nimiž v průměru spotřebuje od osmi do 11 litrů paliva. Oficiální prodejci nabízejí značkové náhradní díly v následujících cenách - čelní sklo: 7198, přední nárazník: 6649, přední blatník: 6100, přední světlomet: 4087, brzdové destičky: 2318 a alternátor: 6710 a 12 078 korun, hodina automechanické práce ve značkovém servisu stojí podle doporučení zastoupení Fordu 450 korun a o sto korun je dražší hodina karosářské práce.

PLUSY
* spolehlivost a trvanlivost
* jednoduchá koncepce
* výborné užitné vlastnosti
* úsporné motory
* pestrý výběr karosářských variant
* trvanlivé zavěšení kol
* dostatek levnějších náhradních dílů z druhovýroby
* bohatá servisní síť

MINUSY
* horší antikorozní ochrana zvlášť u starších vozů
* hlučné a poruchové převodovky
* problémy s účinností a seřízením brzd
* úniky oleje z motoru i převodovky
* hlučný diferenciál
* závady vstřikování paliva
* předčasná koroze a lomy výfuku

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.