Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fordovy krabičky: trezor na kolech a retroobývák

  10:15aktualizováno  10:15
Americké fordy jsou do posledního šroubku jiné než ty, které se prohánějí po silnicích Evropy. Když už nejsou velké, tak musí být alespoň mohutné. Dvě nové studie americké automobilky vypadají jako by právě vypadly z komixu. RetroMPV fairlane připomíná obývák šedesátých let, Ford SYNus zase trezor na kolech.

Ford SYNus: obrněný speciál pro Bagdád
"Vezmi fiestu, dej ji do ruky designérovi vojenské obrněné techniky a nakonec ho odvez do obchodu s Hi-Tech elektronikou."

Asi tak nějak vznikal Ford SYNus.

Auto ne nepodobné těm, ve kterých se na stránkách komixů prohánějí kreslené postavičky oblíbených hrdinů.

Něco podobného jsme kdysi stavěli z lega: Velká osmnáctipalcová kola, estetika krabice od bot a absolutní uzavřenost před okolním světem se zhmotnila v novoroční studii americké automobilky. Co nejméně oken s co nejmenší plochou a dveře jak od vězení, tak vypadá budoucnost automobilismu New Yorku ála Ford.

V polovině minulého století utíkaly americké rodiny z měst do klidu předměstí, dnes je situace opačná. Lidé chtějí do měst a ulice jsou čím dál více ucpané auty, právě pro tyto případy Ford navrhl studii SYNus. Odhaduje se, že situace s migrací amerických obyvatel venkova do měst začne být kritická kolem roku 2010. Právě pro ty případy má být převlečená fiesta ideálním autem.
Studie, která je někde na půl cesty mezi městským autem a minidodávkou je přímým opakem "otevřených a usměvavých" aut, která brázdí ulice měst nyní. O malé obyčejné auto by americký řidič nikdy nezavadil ani pohledem, Ford SYNus ale určitě nikdo nepřehlédne. Dovnitř kolemjdoucí moc neuvidí, miniaturní okénka mají i druhou stranu, vidět je ze SYNuse jako z tanku... takže skoro nic. Dozadu za řidiče kouká kamera.

Pokud máte strach o svůj život a proto musíte jezdit po městě v obrovském, pokud možno terénním, autě, je Ford SYNus alternativou právě pro vás: je obrněný a robustní.

Okna jsou pro jistotu neprůstřelná. Dát na studii menší než osmnáctipalcová kola by bylo autosalonové faux-pas, ta na SYNusu mají rozměr 225/60 R18.

Exteriéru se spíš bojíte, interiér vás naopak přívětivě pozve dovnitř. Přední sedadla je možná po autě všemožně posunovat. Zadní lavici je možné sklopit a zvětšit tak prostor pro zavazadla.

Pokud budete chtít v autě přežit nukleární válku (alepoň zvenku se tak auto tváří), nudit se rozhodně nebudete. S sebou totiž vozíte malé kino. Zadní stěna je vlastně velký LCD panel, kromě filmů je na něm také možné brouzdat internetem a při couvání na něm uvidíte, co se děje za autem.

Aby vás ani nebezpečná situace v ulicích měst dálného východu nepřekvapila, je SYNus vybaven speciálním bezpečnostním modem. Při jeho aktivaci se všechna okna zakryjí kovovými roletami.

Ameriko, div se! Obrněnou fiestu pohání turbodiesel, je dvoulitrový a má výkon 96 kW  / 130 koní, podobný najdeme například v mondeu.

Ford Fairlane: obývák po babičce nově
Studie šestimístného MPV - cestující sedí ve třech řadách po dvou - je naopak esencí elegance, ladnosti a čistoty. Jednoduché retrotvary fairlanu mají uklidňující účinek, hranaté a přísně horizontální linie dávají vzpomenout na čistou krásu stylových interiérů let 50. až 70., které začínají být opět "in".

Na podvozku Mazdy 6, ovšem s pohonem všech čtyř kol, postavili designéři a inženýři Fordu netradiční MPVčko. Vnitřku vládne světlo, dřevo a speciální plátno. Pod kapotou je třílitrový šestiválec, šest je i stupňů automatické převodovky.

Nezapomeňte na fotogalerii! ...ZDE

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford Fairlane

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Ford SYNus

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.