Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Formule Ford s malým tříválcem je rychlejší než lamborghini

  8:07aktualizováno  8:07
Automobilka Ford zvolila velmi zajímavý způsob propagace svého litrového tříválce EcoBoost. Zabudovala jej do monopostu Formule Ford a ten prohnala po Nürburgringu v nebývale rychlém čase.

Formule Ford s tříválcem 1.0 EcoBoost | foto: Ford

Formuli Ford standardně pohání přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru a monopost nesmí na silnice. Ford ale připravil speciální verzi, do které namísto čtyřválce zabudoval svůj tříválec 1,0 litru a která je díky dalším změnám homologovaná pro provoz na běžných silnicích.

Formule tak dostala blatníky, přední a zadní světlomety, směrová světla, zpětná zrcátka i klakson. Silniční jsou i pneumatiky. Podle všeho ale Ford tenhle speciál vyrábět nebude. Proč tedy tento krok? Jednoduše aby se Ford mohl pochlubit tím, že speciální monopost s tříválcem EcoBoost je jedním z nejrychlejších "produkčních" vozů na slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring.

Čas na jedno kolo má hodnotu 7 minut 22 sekund, což upravenou Formuli Ford řadí na 11. místo v tabulkách, daleko před mnohem výkonnější supersporty jako třeba Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo a Pagani Zonda.

Ford se také chlubí tím, že speciální monopost je na Nordschleife nejrychlejším silničním vozem se čtyř nebo méně válcovým motorem. Na další rekord by mohl aspirovat motor sám. Ford totiž litrový tříválec pro účely jízdy vyladil na výkon 151 kW, tedy 205 koní. Díky tomu zrychlí lehká formulka na stovku za méně než čtyři sekundy a maximální rychlost činí 255,5 km/h.

Formule Ford s tříválcem 1.0 EcoBoost

Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je tříválcová formule také velmi úsporná. Při rychlosti 120 km/h má spotřebu jenom pět litrů na 100 kilometrů, v rychlosti 56 km/h je to dokonce jenom 2,4 litru.

Tyto výsledky pomohou automobilce dále propagovat svůj neobvyklý motor. V sériové podobě se tříválec 1.0 EcoBoost ve výkonových verzích 100 a 125 koní poprvé objevil pod kapotou kompaktního Fordu Focus. Více o focusu 1.0 EcoBoost v našich prvních dojmech Ve Focusu jej volí 30 procent zákazníků.

Motor EcoBoost se chystá také pod kapotu kompaktního MPV B-Max i většího bratříčka C-Max, nově se motor dostane i do faceliftovaného modelu Fiesta. A  litrový EcoBoost v silnější verzi se 125 koňmi se stane i základním motorem nové generace Fordu Mondeo. Ta se představí na autosalonu v Paříži.





Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.