Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Forte: nová kia pro celý svět

aktualizováno 
Forte - italsky síla. Ambice nové kie jsou jasné už z jejího názvu. Koncern Hyundai-Kia je momentálně pátým největším výrobcem aut na světě. Novinka mířící do nejobsazenější kategorie má na úspěchy posledních modelů navázat. Bude se prodávat v Asii, Americe a chybět nebude ani na evropských silnicích.

Kia Forte | foto: Kia

Cee´d zavedeným členům klubu, kterému se říká nižší střední třída a momentálně mu vládne VW Golf, pořádně zavařil. Jak Kia cee´d jezdí, čtěte zde

Povedená kia si zaslouží uznání už jen za rozruch, který vyvolala. Konkurence totiž musela zareagovat na její nízko nastavené ceny a sedmiletou záruční lhůtu. Za způsob, jakým rozhýbala trh s auty, si zaslouží být mezi nejvýraznějšími auty posledních let.

Muziku by ještě ráda přitvrdila nová Kia Forte. Tvary 453 centimetrů dlouhého a 177 cm širokého sedanu vycházejí ze studie Koup, která byla k vidění letos v březnu na autosalonu v New Yorku.

Koncem léta se forte začne prodávat v Koreji a Evropa ho přivítá příští rok. O pohon se prozatím budou starat benzinové motory 1,6 a dva litry. Pro Evropu ale motoráři pro forte už chystají turbodieselovou jedna-šestku a dvoulitr, které známe z cee´du. Mluví se také o přeplňovaném dvoulitrovém turbobenzinovém motoru.

Šéfdesignér Peter Schreyer a jeho tým už prý namalovali i třídveřové kupé, které dorazí se zpožděním.

Forte prý dostane systém bezklíčkového startování, za příplatek bude navigace, přikoupit půjdou třeba také sedmnáctipalcová kola.

Na neevropských trzích forte nahrazuje model Spectra, který se v Česku prodával pod jménem Cerato.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.