První československý kloubový autobus Škoda 706 RTO jsme až do letošního... O osudu jediného českého prototypu kloubové erťáku panují dohady. Jisté je, že... Replika vznikla podle dochované dokumentace ze dvou  karoserií autobusů, kterým... Přizpůsobení obou vozů RTO Car provedl  v letech 2009 až 2011 Ing. Tetera v... Ke spojení obou částí došlo v roce 2012. Následovaly práce na finálním... Provedení interiéru je v replice věrné do nejmenších detailů. Ve vozidle bylo vedle řidiče služební sedadlo. Před krytem motoru je páka... Řidič měl samostatný vstup. Typickým znakem ertéček byly sluneční clony ze ztmaveného průhledného... Mechanické hodiny Prim  s integrovaným osvětlením se natahovaly kolečkem před... U služebního sedadla byl palubní rozhlas. Detail historického palubního rozhlasu Kryt motoru byl odhlučněný. Pokud ho řidič správně neuzavřel, pronikal do... Motor v kloubové verzi byl stejný jako v krátké. Měl max. výkon 117,6 kW. Na mohutné tyče střešního větrání se s pomocí řemenu fixoval otevřený kryt... Ve voze bylo 64 míst k sezení a 41 k stání. Počítalo se s přetížením o dalších... Zvláštností byla dvě místa k sezení v místě kloubu. Během testování se zde objevily problémy, protrhával se měch. Zadní článek měřil 7080 mm a byl řešen samostatně jako samonosný. Náprava byla... Aretace střešního větrání Zadní článek linkového vozu měl u prototypu pneumatické membránové odpružení. Prostory na zavazadla měly síťovou výplň. Za nástupními dveřmi bylo místo pro průvodčího. Zpětná zrcátka a stěrače byly z dnešního pohledu velmi malé. Během testování prošlo vozidlo vylepšeními, např. přibylo otvírací okénko... Jako jediná vznikla verze linkového vozidla o délce 16 120 mm přes nárazníky. Původní Škoda 706 RTO-K měla širší vstupy (1370 mm), zatímco standardní model... Zadní náprava je u repliky stejně jako u prototypu řiditelná. Na fotografii je... Přední , trambusová část autobusu s párem dvojsedadel byla na zvýšeném stupni... Naftové topení Kloubový prototyp byl vybaven posilovačem. Přední náprava byla odpružena... Pro řidiče jsou v levé bočnici malá dvířka, která vedou přímo na jeho... Sedadla v konfiguraci 2+2  bylo výhledově možné vybavit 16 nouzovými sedačkami. Zadní článek má délku 7080 mm (přední článek 8940 mm). Čtyřkřídlé dveře mají nouzové otvírání. Autobus Škoda RTO-K 1960