náhledy
AvtoVAZ, známá ruská automobilka zabírající většinu města Togliatti, rázně vstupuje do 21. století. Do prodeje míří už druhá letošní novinka. Lada Xray postavená na základech dacie se představuje v sériovém provedení.
Autor: AvtoVAZ
Xray pokračuje v novém moderním designovém stylu lad, které jim dává mezinároní tým vedený šéfdesignérem Stevem Mattinem.
Autor: AvtoVAZ
Xray má k terénnímu borci daleko. Je to typický zástupce kategorie crossoverů, kříženců robustního vzhledu, ale konvenční techniky. Má tedy o něco větší kola a světlou výšku než klasické hatchbacky. A hlavně svalnatý, atraktivní kabát.
Autor: AvtoVAZ
XRay vstoupí do prodeje v lednu 2016. Sériová výroba startuje 15. prosince (ročně jich chtějí vyrábět 60 tisíc) do té doby vznikne několik set předprodukčních aut, které poslouží k testování životnosti, ladění systémů a vychytávání much ve výrobě.
Autor: AvtoVAZ
Auto stojí na technických základech Dacie, platformu B0 aliance Renault-Nissan využívá třeba Dacia Sandero. Víc než 500 dílů je ale prý zcela nových.
Autor: AvtoVAZ
Ve výbavě bude klimatizace a další prvky, které jsou dnes běžné, k ladám ale neznalým moc nepasují. Přikoupit půjdou třeba parkovací senzory nebo multimediální systém.
Autor: AvtoVAZ
Podle odhadů by ceník na ruském trhu měl startovat na v přepočtu dvou stech tisících Kč.
Autor: AvtoVAZ
Prozatím má v nabídce dva benzinové motory: jedna-šestku ve dvou výkonových verzích 78 kW/106 koní a 84 kW/114 k a jedna-osmičku s 90 kilowatty (122 k).
Autor: AvtoVAZ
Až xray zamíří do západní Evropy, dá se čekat, že do nabídky přibyde turbodiesel, což by měl být motor 1,5 dCi od Renaultu.
Autor: AvtoVAZ
Manuální převodovku půjde za příplatek nahradit robotizovaným automatem. Pohon všech kol je na 99 procent vyloučen.
Autor: AvtoVAZ
AvtoVAZ s novinkami - kromě xraye už se prodává také čerstvý model jménem Vesta - chce zamířit také na západoevropské trhy. Dorazit by měly v příštím roce. Podle informací iDNES.cz se na prodej lad chystá i jeden z velkých prodejců v Česku.
Autor: AvtoVAZ
Xray na fotkách působí robustně, rozměry ale patří k malým vozům. Délka je necelých 42 decimetrů. Šířka je 1,76 m a výška 1 570 mm. Rozvor je 2 592 mm. Kufr má objem 324 l, maximem po sklopení zadní řady sedadel je 770 litrů.
Autor: AvtoVAZ
Francouzsko-japonský koncern se rozhodl z AvtoVAZu vybudovat moderní značku laciných aut.
Autor: AvtoVAZ
Lada se chce vrátit na výsluní. Musí se na trhu srovnat s konkurenčními značkami, které také patří do aliance Renault-Nissan. Na ruském trhu působí nově oživený lowcostový Datsun. Na dalších trzích zase Dacia.
Autor: AvtoVAZ
Na oživování značky pracuje ostřílený harcovník Bo Andersson v roli prezidenta značky. K ruce má tým manažerů, kteří přišli od dalších automobilek, prim v něm hrají Češi, kteří původně pomáhali Škodě při vstupu na ruský trh.
Autor: AvtoVAZ
Lada XRAY
Autor: AvtoVAZ
Lada XRAY
Autor: AvtoVAZ
Lady vyrážejí do terénu už od sedmdesátých let. Legendární nivě xray konkurovat nebude. Niva je rustikální terénní vůz, na rozdíl od tehdejších zvyklostí přijela v polovině sedmdesátých let se samonosnou karoserií. Tuto konstrukci dnes vyznávají auta typu SUV, kterým se do terénu tolik nechce. Drsné teréňáky zůstávají v zájmu zachování životnosti a odolnosti u rámové konstrukce. Niva je prostě mezi off-roady exot.
Autor: Autonews