První oficiální showroom novodobých pragovek právě otevírá v Praze. Po 68 letech je to první osobní pragovka homologovaná pro běžný provoz. Podívejte se na nové české supersporty objektivem fotografa Auto.iDNES.cz Lukáše Hrona.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Prvním českým zástupcem značky je firma AutoTechnologi sídlící na pražském Chodově.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Supersport R1R je prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Závodní okruhový speciál Praga R1 se zrodil ze spolupráce české značky a slovenské závodnické školy Race 4 Slovakia.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Hmotnost vozu je 670 kg. Poměr výkon/váha je více než 575 koní na tunu. R1R zrychlí z nuly na 100 km/h pod tři sekundy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Prezentace značky Praga na pražském Chodově
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Prezentace značky Praga na pražském Chodově
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karbonový monokok Praga
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pragu R1 pohání dvoulitrový atmosférický motor F4R 832 od Renault Sport s výkonem 210 koní a točivým momentem 220 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dvoumístný kokpit je samozřejmě dost stísněný, ale to u závodního auta nevadí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Oproti závodním speciálům je R1R dvoumístným vozem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
R1R vznikne v limitované edici 68 kusů. Oslaví tak milník v dějinách značky Praga, která se na silnice vrací právě po 68 letech.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1 měří na délku 4,17 metru s rozvorem 2,62 metru. Je široká 1,8 metru a extrémně nízká, na výšku má těsně pod metr.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor Renault je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici navíc zabudován v nosném rámu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na první pohled by se mohlo zdát, že autu se nebude dostávat dostatek výkonu. I takový Renault Megane RS je výkonnější a přes 210 koní se všeobecně dostane leckteré běžné osobní auto. Jenže leckteré běžné osobní auto neváží necelých šest set kilogramů jako Praga R1.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1 použivá dvoulitrový motor F4R 832 o výkonu 210 koní. Hmotnost vozu je 585 kilogramů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pragu R1T pohání dvoulitrový motor F4R 832 od Renault Sport osazený turbem Garrett. Výkon motoru je 330 koní. Hmotnost vozu je 625 kilogramů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1T
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
R1R by měla mít poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto má přísně účelný aerodynamický design.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základem karoserie je karbonový monokok s deformačními zónami, bezpečnostními výztuhami a v okruhovém provedení i s hasicím systémem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Silniční pragovka vychází ze závodních speciálů, pro provoz na pozemních komunikacích byla však značně přepracována.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Autu nechybí mohutné zadní křídlo ani velmi nízký přední spoiler.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1R je osazena dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem s výkonem od 330 do 390 koní a točivým momentem okolo 530 newtonmetrů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Čtyřpístkové brzdy pocházejí od firmy AP Racing.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poháněná je zadní náprava přes šestistupňovou sekvenční převodovku Hewland JFR6 a na přání může být auto vybaveno samosvorným diferenciálem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podvozek auta je nastavitelný s tlumiči Koni.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R4S
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga R1S
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
O pohon Pragy R1S se stará dvoulitrový atmosférický motor F4R 832 od Renault Sport s výkonem 235 koní. Hmotnost vozu je 592 kilogramů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pragu R4S pohání třílitrový osmiválec vlastní konstrukce o výkonu 530 koní. Hmotnost vozu je 790 kilogramů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga
Autor: Milan Nosek, iDNES.cz
Praga vznikla v roce 1907 a proslula produkcí osobních vozů mezi dvěma světovými válkami, kdy byla největším tuzemským výrobcem aut.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zprvu továrna vyráběla vozy podle zahraničního vzoru, například v licenci francouzské firmy Renault. V prosinci 1909 se poprvé objevilo jméno Praga a čeští konstruktéři začali pracovat na prvních vlastních automobilech.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz