Ze Škody VisionS bude už brzy nový model značky z Mladé Boleslavi. Koncept velkého SUV, které bude první sedmimístnou škodovkou v historii, jsme prolezli skrz naskrz.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sériové auto už má finální podobu i jméno. Premiéra je naplánovaná na zářijový autosalon do Paříže.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První exempláře sedmého modelu Škody pro Evropu vyrazí na české cesty na přelomu letošního a následujícího roku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Koncept se jmenuje VisionS, sériovému vozu říkají škodováci APlus. Konečné jméno je podle informací iDNES.cz už vybrané, nejčastěji se spekuluje o jménu Kodiaq.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mohutné auto má na délku 4,7 metru, rozvor 2,79 metru a kufr o objemu 460 litrů (sériové provedení má mít kufr větší, 680litrový).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
VisionS je klasický prototyp postavený především pro přílákání pozornosti publika.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výrobu konceptu podle zadání designérů Škoda objednala u specializované firmy v Německu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér je čistě designérské cvičení. Sériové provedení bude umírněnější.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Neobvyklá dělená přední světla zůstanou i sériové verzi. Budou hlavním poznávacím znakem nové škodovky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zadní světla konceptu jsou komplikovanější než u sériového provedení. To bude mít zadní lampy trojúhelníkové, podobné Škodě Superb.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pneumatiky mají impozantní rozměr 275/40 R21
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Koncept zdobí nádherná světla s prvky z broušeného křišťálu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Designéři Škody se často odvolávají na tradici českého sklářství. Zadní lampy jsou vybroušené z plastu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sériové provedení bude stát na stejném technickém základu, který má třeba Škoda Superb, tedy modulární platformě MQB, určené pro vozy s motorem vepředu a pohonem předních, nebo všech kol (haldex). Koncept je ovšem ruční práce, jako mechanický základ karoserie posloužilo Audi Q5.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V interiéru hrají prim displeje. Ten, který v kapličce pod volantem nahrazuje budíky, je opravdu obří.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
VisionS představuje hybridní technologii, které se za dva roky dočká Superb. Dvě víčka na bocích konceptu ukazují, že jde o takzvaný plug-in hybrid, u kterého lze baterie dobíjet ze zásuvky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sériové provedení dostane klasické kliky, koncept má speciální, které se po stisku vysunou. Toto řešení je ovšem velmi drahé a nemají ho zrovna rádi odborníci na bezpečnost v případě nehody.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mohutné SUV je spíše oblejší, ale detaily a některé linky jsou ostré jako u ostatních moderních škodovek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nový model odstartuje ofenzivu Škody v kategorii SUV, která je dnes velmi žádaná.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vývoj a výroba konceptu stála podle prohlášení zástupců značky mezi 50 a 100 miliony, podle informací iDNES.cz je to 60 až 75 milionů korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Parádní sedadla jsou elektricky polohovatelná, sériová verze ovšem dostane tradičnější a obyčejnější provedení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podle předběžných informací by se ceny nového SUV měly pohybovat kolem cen Škody Superb, které u provedení sedan (liftback) startují na 615 tisících korun, kombík je o třicet tisíc dražší.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podlaha konceptu je kompletně zakrytovaná.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kodiaq bude sedmým modelem značky pro Evropu. Například v Číně chystají jeho dynamičtěji tvarovanou verzi na způsob BMW X6.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nové SUV bude první škodovkou se třemi řadami sedadel. Interiér sériového provedení bude ovšem umírněnější a namísto šestimístného provedení interiéru bude sériový model sedmimístný, jak je u takto střižených aut obvyklé (se třemi místy ve druhé řadě).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Krásná výrazná kola konceptu mají zajímavou strukturu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sériové provedení dostane konvenčnější světla. Pravděpodobně se dá čekat provedení s lampami z LEDek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tato partie je u sériové verze velmi podobná, jen o něco vyhlazenější a zaoblenější.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Lamely mřížky na přídi jsou zdobené křišťálem. To do výroby nedoputuje. Ani za obrovitý příplatek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přední nárazník bude tvarovaný odlišně než u konceptu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zadní "dětská" sedadla jsou obyčejnější než křesla vepředu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Obří tablet nahrazující středový panel bude v upravené podobě přenesen i do sériového modelu. Velký dotykový displej bude za příplatek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Velký displej před spolujezdcem je libůstka designérů. Dnes se dá na toto místo pro fabii objednat samolepka s fotkou podle vlastního výběru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dvě křesla ve druhé řadě nahradí v sériovém provedení klasická tři místa.
Autor: Škoda Auto
Vyfešákovaný kufr ke konceptům patří. Sklopená opěradla zadní řady jsou zarovnaná s podlahou.
Autor: Škoda Auto
Kola jsou u konceptu v podbězích natěsno. Tak to autům sluší nejvíc.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Také u sériového auta je záď členěna několika vodorovnými linkami.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volič převodovky je umělecké dílo. Má pulzní ovládání: jedno posunutí dopředu je pokyn pro jízdu dopředu, dvojitý posun pro couvání. Zařazený mód indikuje podsvícení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Viditelné koncovky výfuku jsou vyhrazeny jen pro sportovně laděné škodovky (verze RS) a mohou je mít koncepty. U běžných modelů jsou schované pod nárazníkem. Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň je nemá moc rád.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Křišťálovými prvky je ozdobený také interiér.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základem hybridního pohonu je benzinový čtyřválec, který doplňují dva elektromotory, první v převodovce, druhý u zadní nápravy. Systémový výkon je 225 koní a dopočítaný kombinovaný dojezd až 1000 km. Nyní ovšem koncept jezdí na elektřinu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nechybí startování tlačítkem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kliky u dveří jsou samy o sobě umělecký prvek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Posádka má po ruce tablety.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dotykové displeje ovládají v konceptu úplně všechno.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Řidič může volit mezi několika provozními režimy od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí mód. Pokud je třeba rekuperace energie (dobíjení trakčních baterií), funguje elektromotor v převodovce jako generátor.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Také VisionS má obří kapotu přetaženou do boků. Podobné efektní řešení Škoda zvolila pro Superb.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přeplňovaný motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Elektromotor je integrován do šestistupňové převodovky DSG, a pohání tak přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy, o výkonu až 85 kW s maximálním točivým momentem 270 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Posádku zabaví monitory zabudované do sedaček.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kapalinou chlazené Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou v místě, kde jsou chráněny před nárazem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na přístrojovce má koncept dva displeje s úhlopříčkou 16 palců.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Koncept i sériové provedení svou linií střechy a "zužujícím" se profilem připomíná při pohledu z boku první generaci Audi Q7.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Displeje umožňují designérům kouzla.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na elektřinu jede koncept neslyšně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto má velmi speciální lak, který v různém osvětlení mění odstíny zelené. Alfisti si vzpomenou na slavnou světlounce modrou barvu nuvola, která patřila k Alfě Romeo 156.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sedadla jsou ovládaná elektricky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ve dveřích jsou cestujícím při ruce jejich mobilní telefony ve speciálních držácích, kde se také bezdrátově nabíjejí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na palubě je internetové připojení LTE. Mobilní přístroje pasažérů se připojují na WLAN hotspot.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
K odemykání vozu slouží digitální kód na mobilním telefonu nebo na chytrých hodinkách.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
koncept Škoda VisionS
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz