Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Mezi nástavbami, které měli na vejtřaskách vojáci v garážích najdete i kovářskou dílnu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vojáci měli celou brožurku s přehledem nástaveb na svůj speciál. Najdete tam sklad dřeva i zubařskou ordinaci. Ty se zachovaly poslední dvě.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Na základní rám se upevňovaly různé nástavby. V manuálu bylo zdůrazněno, že rám se nesmí nijak vyztužovat, aby byla zachována jeho pružnost.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: K nesmrtelné pragovce existuje spousta manuálů, technických příruček, plánů udržby. Traduje se, že k opravě potřebujete akorát kladivo, šroubovák a pár klíčů.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Nastartovat vejtřasku, zvlášť v mrazech, vyžadovalo zkušeného řidiče. Ovládání není nic pro třasořitky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přední nárazník je z jednoho kusu a ze stejného materiálu jako rám vozidla.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Odpružení obstarávají listové pružiny.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Každá náprava má vlastní hnací hřídel. vejtřaska se tak obejde bez mezinápravového diferenciálu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vejtřaska "četla noviny" sáním motoru. K tomu bylo třeba sundat kryt z "hrnce" - na fotce nalevo. Vpravo je pak vidět "zásuvka" na startovací kabely, kterými se propojovaly dvě V3S.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Díky originální konstrukci nápravových převodovek (nápravy jsou umístěny vysoko nad osou otáčení kol) má velkou světlost podvozku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Řadový šestiválec vznikl rozpůlením tatrováckého dvanáctiválce.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Část motoru byla přístupna po odklopení krátké přední kapoty. Při větších opravách bylo třeba odkrytovat středový tunel v kabině. Celá kabina šla také odklopit dopředu, to už bylo těžší.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Originální lékarnička Pragy V3S. V pozadí je chladicí ventilátor nezničitelného šestiválce.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S je nejdéle sloužící armádní vozidlo Československa
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vejtřaska má velké množství mazacích míst, která je třeba pravidelně kontrolovat.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Už jen na startování potřebujete školení. Ta páčka u okna vedle přístrojovky je ruční plyn.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Na pohodlí zapomeňte. Sedačka je údajně polohovatelná. Můžete si ji prý přemontovat o kousek dopředu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Otočit klíčkem "bošákem" (napravo) a pak startovat páčkou "spouštěčem".
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Dálková světla se přepínala sešlapávacím přepínačem na podlaze vedle spojky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Udržet volant při delší jízdě vyžadovalo opravdu hodně síly.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Obě zadní nápravy Pragy V3S měly vlastní hnací hřídel
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: Vojenská provedení měla velmi často naviják, poháněl se další hřídelí přímo od převodovky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na střeše kabiny můžete najít velitelský poklop, který však posádka používala i k odvětrávání
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga V3S: ruční pohon stěračů
Autor: MF DNES
Praga V3S
Autor: MF DNES