Autosalon Rétromobile je parádní přehlídka veteránů. Na renomované akci se chlubí svou historií automobilky, sběratelé tu ukazují lahůdky ze svých garáží a boháči nakupují. Pořídíte tu starou plechovku od oleje i vzácné ferrari. Na výstavišti, kde se v září otevře věhlasný autosalon, bývá na únorové akci s autodědečky narváno. Na fotce je osmiválcový aerodynamický závodní speciál Mercedesu W 196 R Stromiline, se kterým Juan Miguel Fangio získal v letech 1954 a 1955 titul mistra světa.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Velkou expozici věnovali organizátoři autům, která vozila Mahárádžy. Nechybělo slavné Brooke Swan Car (1910), neboli "labuť na kolech". Auto poháněné šestiválcovým motorem má pohyblivý krk a ze zobáku vypouští dým. Postavil ho britský boháč usazený v Kalkatě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na akci konanou od 5. do 9 února dorazily desítky závodních speciálů všech epoch automobilismu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lancii vede její dnešní majitel, koncern Fiat, k zániku. Na Rétromobilu v Paříži byla jedna z expozic věnována právě slavné italské značce. Vévodit jí musel legendární rallyový speciál stratos.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kola milánské firmy Borrani jsou legendární. Dostávaly je závoďáky z celé Evropy, včetně škodovek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přesně tento exemplář představil v Paříži roku 1954 jedno z nejslavnějších aut všech dob. Mercedes 300 SL Gullwing s racčími, vzhůru otevíranými dveřmi.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění nebyly jen osobáky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
TryskoMPV má v útrobách desetiválec z Formule 1. Prý umí uhánět tři sta.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault přivezl hejno espaců. Letoš totiž slaví tento model třicátiny.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Málokdo ví, že koncept velkého rodinného velkoprostoráku ale Renault převzal od francouzské firmy Matra (projekt P18). Ta projekt původně nabízela Peugeotu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Letos slaví padesátiny závodní legenda Renault 8 Gordini.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Expozice věnovaná století začátku první světové války.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Metařský vůz, který sloužil v Grenoblu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zvědavců ochotných na kolenou studovat techniku na autosalonech s moderními auty rozhodně tolik nepotkáte.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský salon Rétromobile 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lancia Appia s řešením dveří, které se dnes snaží někteří výrobci opět uplatnit. Slavná italská značka dnes míří k zániku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Věřte, nebo ne. Tahle prosklená dodávka nese značku Alfa Romeo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prodejci nabízejí na Rétromobilu díly.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
A samozřejmě i modýlky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí prodejci cedulí a značek. Nechybí vám tahle?
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Rétromobile 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo s karoserií od slavného bláznivého designéra Luigi Colaniho.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Letos slaví pětadvacátiny ikona hot-hatchů Peugeot 205 GTI.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Citroën vytáhl z depozitáře koncept vajíčkovitého aerodynamického mikroauta. Postavil ho v roce 1956 André Lefebvre, tvůrce nejlsavnějších citroenů (traction avant, 2CV, DS).
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Citroën SM s motorem Maserati známe jako kupé. Vzniklo ale také sedm sedanů označených Opera.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Caterham dovezl koncept.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
A Porsche své okruhové speciály.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Rétromobile 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vetránisté tu pořídí i stylové doplňky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jaguar a jeho stolečky z ušlechtilého dřeva.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
A nesmějí chybět americké značky. Nash zanikl v roce 1954.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kamion formulové závodní stáje Scuderia Ferrari
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bentley 3L Red Laber Torpedo Vanden Plas je originál, který v roce 1924 závodil v Le Mans.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění bývají opravdoví autodědečci.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Italské krásky připomínaly slavná léta značek, které dnes hrají druhé housle.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Před patnácti lety představil Volkswagen na autosalonu v Tokiu modročerný koncept hypersportovního auta s osmnáctiválcem. Design konceptu Bugatti EB 18.3 Veyron vytvořil dnešní šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Z Moselheimu vyjel první sériový kus v roce 2005.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Víte, že slavná značka z Modeny s neptunovým trojzubcem ve znaku koketovala i s výrobou motorek?
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Příhradový rám z tenkých trubiček je typický pro závoďáky Maserati.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Podívejte se na podlahu, pilot závodní bugattky si rozhodně pohodlí neužil.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Chybět nemohly slavné francouzské alpiny. Byly tu hned dva stánky s modrými sporťáky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na Rétromobilu se prezentují hlavně obchodníci s veterány. Na tomto byla ale cedule s rezolutním: Není na prodej.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Obrovitý koráb Citroën XM letos slaví pětadvacáté výročí uvedení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Závodní speciál Mercedesu z roku 1914. Závoďák s čtyřpůllitrovým motorem obsadil ve Velké ceně Francie v roce 1914 všechna tři místa na pódiu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Laurin & Klement 210 byl vyroben v roce 1924 a v říjnu téhož roku byl prodán československému ministerstvu obrany. Vůz z depozitáře muzea škody je až na chybějící palubní desku téměř kompletní. Karoserie má původní petrolejovou barvu. Pozornost budily průstřely na masce chladiče. Odstavený vůz totiž zřejmě sloužil armádě i jako cvičný terč.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koupit tu můžete i náhradní díly. Třeba karburátor. Na výběr je z mnoha značek, mezi nimi ční slavný italský Weber.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Slavilo se také 35 let závodění v nejslavnější dálkové Rappy Paříž-Dakar. Toto monstrum sice vypadá jako slavný Peugeot 205, se sériovým autem toho ale moc společného nemá. Motor je totiž uložený vzadu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V tomto talbotu závodil jako navigátor Jean Todt, který se proslavil jako šéf formulové stáje Ferrari. Dnes je prezidentem mezinárodní automobilové federace FIA.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Mahárádžův rolls má velký zvon na přídi.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do obýváku labužníka patří stolek z motoru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koupit tu můžete stylovou ozdobu do obýváku. Ceny se pohybují kolem osmi tisíc eur.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Rétromobile 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ke koupi jsou návody použití na veterány všech značek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nebo třeba katalog a tiskovou zprávu z uvedení. Text uvádějící nový Bentley Continental z roku 1955 připomíná v mnohém dnešní prezentace.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Woodill Wildfire je velká vzácnost. Z patnácti vyrobených a 285 prodaných skládaček se dnes ví o devíti kusech. Je to také první auto s karoserií vyrobenou z laminátu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Francouzská automobilka Facel Vega je dnes téměř neznámá. Ale na přelomu padesátých a šedesátých let to byl výrobce krásných aut celebrit. Ve facelu se vozil Pablo Picasso i Ringo Starr.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jednu z největších expozic měl na Rétromobilu domácí Renault.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Koupit jste mohli rovnou celý zrepasovaný motor. Tento patří do jaguaru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Veteránský autosalon Rétromobile 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz