náhledy
Škoda 420 Standard z roku 1933
Autor: Archiv společnosti Škoda Auto
Škoda 418 Popular z roku 1934
Autor: Archiv společnosti Škoda Auto
Vlevo Škoda 420 Standard, vpravo Škoda 418 Popular. Menší Popular měl na první pohled esteticky vytříbenější karoserii než první vozy typu Standard. Vidět to je na liniích masky chladiče, žebrování na kapotě, čelního skla a předních dveří, které u Popularu dodržují z bočního pohledu vyváženou rovnoběžnost.
Autor: Archiv společnosti Škoda Auto
Škoda 420 Popular byla poháněna spodovým čtyřválcem o objemu 995 ccm. Postupně modernizovaný vůz se vyráběl v letech 1934 až 1938 v mnoha karosářských variantách, včetně užitkových.
Autor: Archiv společnosti Škoda Auto
Škoda 420 Popular s karosérií roadster vyrobená v roce 1936
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Popular Sport Monte Carlo z roku 1937. V letech 1936 až 1938 bylo vyrobeno asi 70 kusů roadsterů, kabrioletů a kupátek pro "civilní" trh. Pojmenovany byly po slavném automobilovém závodě.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Popular Sport Coupé "Malá dohoda" se úspěšně zúčastnila mezinárodního závodu "Malou dohodou" v roce 1937. Původní barva byla snad stříbrná, také startovní číslo je novodobé z veteránského závodu Mille Miglia.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Popular OHV s karosérií roadster z roku 1938, vyrobená na individuální zakázku pro Ing. Porknera. Populary s motorem OHV 995 ccm se vyráběly v letech 1937 až 1938. Po faceliftu na podzim 1937 měly populary (kromě pozdějších Lidušek) přední světlomety částečně zapuštěné do blatníků.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Popular 1100 OHV s karosérií tudor z roku 1938
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Popular 1100 OHV s karosérií roadster z roku 1939
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Popular OHV s karosérií polokabriolet s nataženou plátěnou střechou
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Popular 995 Liduška byla návratem popularů do kategorie lidových vozů. V letech 1939 až 1949, s krátkou přestávkou ve druhé polovině války, jich bylo vyrobeno asi 1 500 kusů.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Rapid z roku 1935 v provedení sedan. Rapidy byly větší a dražší alternativou popularů.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Superb OHV z roku 1939. Superb stál na vrcholu v hierarchii předválečných škodovek, mezi ním a rapidem byl ještě nejméně rozšířený favorit.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Poválečná Škoda 1101 (a později 1102), motoristickou veřejností zvaná tudor, nebyla nic jiného než překarosovaná Škoda Popular 1101 z roku 1940.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz