náhledy
Motorsport je hodně drahý koníček a vyřádit se s autem na běžných silnicích v provozu nadšený motorista nemůže. Příležitost zajezdit si rychle a dravě má jen na okruzích. Seriál PlechCup dokonce předepisuje, aby závodní speciál byl co nejlevnější.
Autor: PlechCup
"PlechCup je inspirovaný americkým seriálem závodů 24h LeMons, což je seriál vytrvalostních závodů pro auta do pěti set dolarů, který se jezdí od roku 2006 na tratích po celých USA," vysvětluje Vojta Dobeš, který PlechCup pořádá. "Znám se s porotci originálních LeMons, kteří mě inspirovali k myšlence udělat něco podobného i u nás."
Autor: PlechCup
Letošní sezóna PlechCupu byla testovací. Účast a reakce lidí ukázaly, že se organizátoři vydali správnou cestou. Už se tedy plánuje nová sezona. Poslední letošní závod se jel koncem srpna na okruhu v Sosnové.
Autor: PlechCup
Limitem pro auta je pořizovací hodnota, respektive tržní cena 15 tisíc korun. Od nákladů na koupi auta a případně úpravy se odečítají případné věci, které lze z auta odprodat. "Například koupíte staré luxusní BMW a prodáte z něj kožený interiér," vysvětluje Dobeš. "Nepočítá se případná bezpečnostní výbava jako sportovní sedačky, pásy a podobně, "dodává.
Autor: PlechCup
Letos se jezdila časovka, každý jezdec odjel tři kolaa počítalo se to nejlepší z nich. "Pro příští rok uděláme zásadní změnu, aby byl PlechCup přístupnější pro týmy, které si pořizují auto dohromady," vysvětluje Vojta Dobeš. "Pojede se přibližně hodinový závod s několika střídáními jezdců. To by mělo udělat celou věc atraktivnější pro diváky a zároveň dát příležitost celému týmu, aby se dostal za volant." V příští sezóně by se mělo jet čtyři až šest závodů.
Autor: PlechCup
Model v Evropě téměř neznámé malajské značky Proton je stálým účastníkem závodů starých „plechovek“.
Autor: Petr Bača, DrivingAcademy
Hyundai sCoupé má pod kapotou přeplňovaný motor.
Autor: Petr Bača, DrivingAcademy
V malém Protonu Persona 416 znalci odhalí Mitsubishi Colt z devadesátých let. To znamaná spolehlivost a parádní točivý motor pod kapotou.
Autor: Petr Bača, DrivingAcademy
Mazda 323 vypadá dodnes skvěle, tedy pokud nemá závodnickou patinu a nehlodá do ní rez. Ale svezení je to náramné.
Autor: Petr Bača, DrivingAcademy
Toyota Corolla s motorem 1,3 o výkonu 55 kW z roku 1996
Autor: Petr Bača, DrivingAcademy
Corolla je ceněná pro slovutnou spolehlivost toyot a úsporný motor. Zelená závodnice má ještě kouzlo v závodních slickách na předních kolech. To jí dává hodně specifické jízdní vlastnosti.
Autor: Petr Bača, DrivingAcademy