Slovník citroënářů je poetický. Jednomu z nejslavnějších francouzských aut, Citroënu 2CV, se v Česku neřekne jinak než kachna. Hejno nejznámějších citroënů táhlo o víkendu Prahou. Při spanilé jízdě měl tento nezaměnitelný model převahu, společnost jim dělaly další slavné vozy automobilky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda se konala na oslavu zahájení výstavy Cirque Citroën plzeňských výtvarníků Pavla Botky a Myroslava Hory. Výstava je do konce listopadu k vidění ve Francouzském kulturním institutu v Praze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ozdobou flotily byl přelomový Citroën Traction Avant. Byl to první sériově vyráběný automobil s pohonem předních kol a samonosnou karoserií. Letos slaví osmdesátiny.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nekonvenčně tvarovaný Citroën Ami 6 byl hvězdou francouzských silnic šedesátých let.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda citroënů Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pré měly hlavně kachny. Třeba i strakaté.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nezbytnou výbavou kachnistů jsou různé doplňky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Citroën 2CV vznikl těsně před druhou světovou válkou. Jeho hlavní výhodou byla jednoduchost.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kachna se představila před 66 lety na autosalonu v Paříži.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto se sice představilo v roce 1948, ale jeho vývoj proběhl před válkou a do výroby se dostalo jen s velkým štěstím.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První prototyp vozítka vznikl z iniciativy viceprezidenta společnosti Citroën Pierra-Julese Boulangera v roce 1937. Práci na něm zahájili konstruktér André Lefebvre a designér Flaminio Bertoni už v létě 1936. Posléze bylo vyrobeno 250 prototypů, sériovou výrobu však překazila druhá světová válka. Díky náhodě a velkému nasazení tvůrců přežily pouhé čtyři důkladně poschovávané prototypy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda citroënů Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Automobil přinesl ve své době řadu pokrokových konstrukčních řešení včetně nezávislého zavěšení kol. Zákazníci oceňovali hlavně praktické věci: vysoký podvozek, nízkou spotřebu, pohodlné pérování a především jednoduchost.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Největší hvězdou kolony byl modrý závoďák inspirovaný slavnou Růženkou. La Petite Rosalie byl meziválečný závoidní speciál Citroënu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vůz vycházející z Citroënu 8CV zajel v mezïválečném období několik rychlostních rekordů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Majitel postavil auto inspirované Růženkou podle fotografií. Při jednoum ze svých výletů s ním překonal Alpy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kachna nevozila prominenty, neporážela konkurenty v prestižních závodech, ani nenabízela mimořádné pohodlí. Byla "pouze" autem "pro všechny". Celkem se jich vyrobilo 3 868 633.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda citroënů Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Požadavek na nové lidové vozítko údajně zněl tak, že musí uvézt čtyři venkovany se slamáky na hlavě a pytel brambor přes zorané pole rychlostí 60 km/h, aniž by se rozbilo jediné vejce v ošatce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poslední kachna sjela z výrobní linky v portugalském městě Mangualde 27. července 1990.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda citroënů Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda citroënů Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda citroënů Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda citroënů Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanïlá jízda citroënů Prahou
Autor: Mobil.iDNES.cz
Kachnaři si své miláčky vylepšují stylovými doplňky.
Autor: Mobil.iDNES.cz
Přezdívka kachna je ovšem pro Francouze velkou neznámou. Nejčastěji totiž používají "deux chevaux", tedy dva koně, což není o výkonu motoru, ale o propočtu zdanění.
Autor: Mobil.iDNES.cz
Spanïlá jízda citroënů Prahou
Autor: Mobil.iDNES.cz