Nesmrtelní brouci sprintující po dlouhé rovince na pražském Vítkově patří k parádním automobilovým akcím jara. Podívejte se na jarní sraz majitelů jednoho z nejslavnějších aut všech dob. K vidění byly parádní kousky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na sraz dorazili broukaři ze všech konců Česka a přijel i brouk z Bratislavy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
K vidění byly vozy s rozmanitými úpravami.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na start závodu, ve kterém se vyřazovacím způsobem jezdí po dvojicích sprint, se postavily i modely odvozené z brouka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Někteří nepřijeli závodit, ale jen zapózovat.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Úpravy brouků se mohou vyšplhat do stotisícových částek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Účastníci závodí v různých kategoriích podle objemu motoru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vítězka kategorie speciálů postavených na základech Volkswagenu Transporter.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Klasické porsche má stejnou koncepci jako Brouk, oba vozy mají motor až za zadní poháněnou nápravou. To dává hlavně sportovnímu modelu 911 specifické jízdní vlastnosti..
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Brouk je dílem geniálního konstruktéra Ferdinanda Porscheho, rodáka z Vratislavic nad Nisou. Za původním návrhem však stojí jiný slavný konstruktér a Porscheho přítel Hans Ledwinka z kopřivnické Tatry. Podíl na autorství přiznal Ledwinkovi Volkswagen v šedesátých letech. Jako kompenzaci tehdy Československu zaplatil tři miliony marek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sprinty se na Vítkově startují jako v Le Mans. Závodníci musí k autu doběhnout, nastartovat a dojet co nejrychleji do cíle. Běžecký handicap se určuje podle věku závodníka. V půli trati je brzdný bod, auto musí v přesně vymezeném úseku zastavit a znovu se rozjet, kdo přejede čáru, je diskvalifikován.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nechyběly speciální bugyny postavené na základech broků. Co kus to originál.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
K viděni byly exempláře každodenně používané i "leštěnky", které odpočívají v garáži.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jeden z nejrychlejších brouků vůbec. Loni svou kategorii vyhrál, letos skončil druhý.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Úpravy brouků limituje jen rozpočet.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
To pak vznikají velmi zajímavé kreace, třeba brouk s kufrem nad motorem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kombík z konce šedesátých let, který měl nahradit Brouka, se moc neuchytil. Plochý vzduchem chlazený čtyřválec z Brouka má uložený pod podlahou kufru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sraz na Vítkově se koná vždy poslední sobotu v dubnu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
14. ročník Jarních sprintů VW Brouk na Vítkově
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základ v Broukovi má i parádní sporťák Karmann Ghia.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jednoduché auto dokážou šikovné ruce opravit na ulici.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Druhá generace legendárního VW Transporter má motor uložený vzadu pod podlahou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sprinty se jezdí v kategoriích do 1 200 ccm, do 1 300 ccm, do 1 600 ccm a ve třídě upravených speciálů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V popředí původní provedení zadního světla, větší verze dostávaly mladší ročníky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na sraz přijel zapózovat i futuristický elektromobil Volkswagen XL1.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Když se do závodu nepodařilo odstartovat, pomohli diváci.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Porsche 356 má s Broukem mnoho společného.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stejně jako vojenský speciál KDF.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Broučí záď včetně motoru a nápravy používají také stavitelé tříkolek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Původní provedení Brouka s malými světly a děleným zadním oknem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Brouk se za desetiletí výroby postupně měnil, ale základní konstrukce zůstávala stejná.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Až do sedmdesátých let to bylo nejběžnější auto německých silnic, ale Brouk pronikl i na jiné kontinenty. Vyráběl se v Jižní Americe i Africe.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Organizátoři letos omezili startovní listinu na osmdesát závodníků.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rovinka v krásném prostředí vítkovského parku je lehce zvlněná, auta sprintují proti lehkému kopci.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První generaci Volkswagenu Transporter vymyslel nizozemský importér značky Ben Pon koncem čtyřicátých let. Dnes míří do výroby šestá generace.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Lehké bugyny s laminátovou karoserií, do které se naskakuje, jedou jako čert.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Závody zakončili broukaři spanilou jízdou Prahou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz