Prohlédněte si fotografie z minulých ročníků Svatováclavské jízdy v Mladé Boleslavi. Tato akce již tradičně začíná na Komenského náměstí.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Muži na vysokých kolech
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Ukáznění motorkáři
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Felicia s nataženou plátěnou střechou. Zámožnější majitel si mohl koupit i snímatelnou střechu laminátovou, tzv. hardtop.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Traktory Svoboda
Autor: Svoboda Traktor Klub
Traktor Svoboda DK 5, pětka v typovém označení udává výkon motoru v koních. Všimněte si také přenosu řízení řetězem, používalo se u tohoto nejslabšího Diesel Karu.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Traktor Svoboda s žací lištou
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Kromě traktoru Svoboda je na této fotce ještě jedna zajímavá věc. V tom, dnes divoce zbarveném domě, se narodila v roce 1910 herečka Adina Mandlová.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Tatra 57a v unikátní karosářské verzi coupé
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
VW Karmann-Ghia vznikl tak, že se pár chytrých hlav - z německé karosárny Karmann a italské Carrozzeria Ghia - dalo dohromady a navrhlo sportovní kabát na podvozkových skupinách legendárního brouka.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Každý, kdo zde prožil 70. a 80. léta, si v paměti vybaví Volhu 24, většinou jako VB nebo Taxi. Toto je její mladší a luxusnější sestřička Volha 3102, která se vyráběla paralelně, ale v mnohem menších počtech.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Sportovní vůz Fiat X1/9 měl karoserii od Bertoneho.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Východoněmecké lehké užitkové vozy Garant 30 a 32 byly ve své době u nás vcelku běžné. Ale dnes jejich kolonu čítající minimálně tři kusy už jen tak nespatříte.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Austin Seven jako závodní speciál
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Ford model T byl vyroben v 15 milionech kusech. Jezdil v nich kdekdo.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Hasičský vůz zhotovený ve druhé polovině 20. let 20. století na podvozku z místní automobilky. Koexistence dvojice log nám říká, že konstrukce je ještě původní Laurin a Klement, ale výroba proběhla až po fúzi s plzeňskou firmou Škoda.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
První Škody 440 zvané spartak začaly před 60 lety, na konci října 1955, přicházet do prodejen Mototechny.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
V první polovině šedesátých let byla jedním z vrcholů tuzemského blahobytu Škoda Octavia. A tahat za tím obytný přívěs Karosa W4 Dingo, to už musel mít občan opravdu z pekla štěstí.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Jsou pamětníci, kteří tvrdí, že embéčko v barvách Veřejné bezpečnosti nikdy nejezdilo. Ve skutečnosti jich pár bylo. Toto neberte jako důkaz, je to pravděpodobně novodobá úprava, i když snažící se zachovat autenticitu.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Stovka byla také, jako její předchůdkyně, rodinný vůz. Podle znaku s lištou na předním blatníku a vyčnívajících klik u dveří, jako měly tisícovky, můžeme tento kus datovat do počátečního období výroby.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Dnes najdete piráty všude, i ve Velorexu.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Pokud piráta silnic honil orgán Veřejné bezpečnosti na tomto nanuku, neboli kapotované Jawě 350, byl více ohrožen ten strážce pořádku. Jízdní vlastnosti nanuku totiž nebyly z nejlepších, spíše naopak.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Přijet na Svatováclavskou jízdu se sidecarem v barvách wehrmachtu, a navíc ještě s panzerfaustem a ručními granáty, to chce už notnou dávku odvahy. Dnes se to už stát nemůže, do letošní pozvánky byla zanesena vylučující formulace pro takovéto dobrodruhy.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Čezeta se často vyráběla ve dvoubarevných líbivých kombinacích. Vpředu je motocykl Manet, který se vyráběl po válce v Považské Bystrici.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Škoda Octavia a Masarykův dům okresní sociální péče z roku 1925 od architekta Jiřího Krohy
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Praga Grand
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Diváci i posádky při veteránských akcích vždy uvítají počasí bez srážek. A meteorologové slibují takové i na letošní 28. září. Také tento řidič Alfy Romeo Spider 3. generace se těší, že i on letos dojede do cíle suchý.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
A na závěr zde máme tvrdé jádro Svatováclavské jízdy.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz