náhledy
Zetor 25A
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Jeden z prvních Zetorů 25 z roku 1946. Pětadvacítky z počátku výroby měly menší světlost. Dalším znakem jsou reflektory umístěné u řidiče a výfuk vyvedený dolu vzad.
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Pravděpodobně první reklamní prospekt na Zetor 25
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Zetor 25 s celokovovými (tzv. orebními) koly
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Zetor 25K při plečkování
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Zetor 25A při plečkování
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Pětadvacítka byla také žádaným exportním artiklem, Zetor 25A v severoindickém městě Pinjore.
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Zetor 25A na veletrhu
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Zetor 25A polopás na veletrhu
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Zetor 25A polopás demonstruje průchodnost rozbahněným terénem.
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Zetor 25A polopás se uplatňoval především při práci v lese.
Autor: Archiv společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Srovnání půdorysů verzí traktorů Zetor 25. Zadní kola kultivačního typu Z 25 K jsou užší a mají větší průměr. Traktor měl tedy i více zvýšenou přední nápravu, bylo to kvůli dosažení větší světlosti. Rozchod zadních kol Z 25 K se ještě zvyšoval obrácením disků, pak se mohl nastavit až na hodnotu 1 720 mm.
Autor: Radek Folprecht / dobové prospekty, Technet.cz
Zetor 25, ještě verze s menší světlostí. Po zahájení výroby typů 25K a 25A se někdy první pětadvacítky snad kvůli náhradním dílům značily jako 25N.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Zetor 25A v Muzeu zemědělské techniky u Čáslavi
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Zetor 25A, všimněte si zvýšené přední nápravy
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kultivační typ Zetor 25K měl přední nápravu zvýšenou ještě více. Kultivační typ měl zadní kola užší a většího průměru než typ agregační. To byla optimalizovaná konfigurace pro meziřádkovou kultivaci v době vegetace. Tento stroj má navíc budku řidiče, která se pětadvacítkám dodávala v poslední etapě výroby 1960 - 61.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Ještě dnes můžete na venkově spatřit Zetory 25 v tvrdém pracovním zápřahu.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz