Golf Václava Havla se přestěhoval ze zahrady v Bruntálu na koberec do garáže v Luhačovicích.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Volkswagen Golf druhé generace se vyráběl v letech 1983–1991. Vyrobilo se jich přes šest milionů.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
David Hubáček za volantem vozu Václava Havla. Auto je dnes v pojízdném stavu, ale potřebuje celkovou renovaci.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Podle technického průkazu Havel vůz vlastnil až do roku 2003, ve skutečnosti jej ovšem na začátku 90. let prodal svému příteli a šéfovi Hradní policie Antonínu Maněnovi. Auto ale nepřepsali.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Atmosférický diesel o objemu 1,6 litru měl výkon 54 koní. Silnější verze s turbodmychadlem měly až 82 koní.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
367 tisíc kilometrů pravděpodobně představuje autentický nájezd auta.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Volkswagen Golf druhé generace je v základní výbavě a se základní naftovou motorizací 1,6 D. Auto vypadá zachovale, karoserie je ale na mnoha místech prorezlá.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Nabouraný levý blatník má na svědomí předchozí majitel. Proč ho neopravil? Prý nechtěl narušit autentičnost auta.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Jedno z mnoha míst napadených korozí. Ta hlodá na podlaze, prazích i lemech dveří.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Otevřít kliku u dveří spolujezdce vyžaduje správný cvik. Jinak má tendenci zůstat v ruce.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Český kutil v akci. Praskla vám stahovačka? Dřevěný klínek to spraví.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Interiér auta je pozoruhodně zachovalý. Majitelé nyní pátrají po tom, jestli je rádio Sony dobové, nebo se v autě objevilo později.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Interiér je vzácně zachovalý, jen sedačka řidiče je opotřebovaná. Majitelé ji plánují nechat v současném stavu.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Interiér golfu je spartánský, vůz je v základní výbavě. Nemá ani otáčkoměr, tak jako třeba u Škody Favorit jej v základní výbavě nahradily obří hodiny.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Jeden z mnoha detailů, které ukazují na špatný stav auta. Takto nahnilé je uchycení sedačky spolujezdce, podlaha pod kobercem je děravá.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Volkswagen Golf druhé generace se vyráběl v letech 1983 – 1991. Vyrobilo se jich přes šest milionů.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Golf Václava Havla se přestěhoval ze zahrady v Bruntálu na koberec do garáže v Luhačovicích.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Zadní nárazník je přichycen jen na jedné straně, na místě drží i díky tažnému zařízení. Pod plastem je vidět rezavé tělo samotného nárazníku.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Co není na motoru polité olejem, to je rezavé. Navzdory vzhledu a zanedbané údržbě ale auto jede slušně.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Český kutil podruhé. Vzduchový filtr nahradila naprosto nedostačující síťka přes hadici sání.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Nahradit těsnění palivové soustavy kusem motocyklové duše chce hodně velkou odvahu.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Další „vychytávka“. Táhla řazení jsou stažena obyčejnými sponkami a drátkem.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Levé světlo postupně slepne. Náhradní díly na tuto generaci golfa jsou naštěstí stále dostupné.
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz
Volkswagen Golf druhé generace
Autor: Jan Páleník, pro iDNES.cz