Sedmimetrová limuzína ze stopětky je hogo-fogo svezení ve stylu škodovek sedmdesátých let. Nechybí bar ani stylové osvětlení. Jen přihlašování trvalo dva roky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Její stavitel a majitel, Ústečák Jaroslav Valenta, kterému říkají Vali, vozí svojí bílou limuzínou klienty na svatby a různé další akce, třeba firemní večírky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér ctí ducha škodovek, přední kabina zůstala původní, šestice sedadel v zadním černou koženkou čalouněném salonu pochází z původních stopětek. Mahagonový stůl a zrcadla zvětšující opticky prostor k limuzínám patří, stejně jako šampaňské a zásobený bar.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Bílý lak doplňují chromové ozdoby. Střecha je potažená bílou koženkou a na sloupcích je originální osvětlení, okoukané od amerických limuzin.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Znak na přídi je zhotovený podle Valiho návrhu z nerezové oceli.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na stavbu jezevčíkovité škodovky padly dvě Škody 105L. První uřízli za prostředním (B) sloupkem, druhou před ním, zůstaly tak zachovány rámy dveří.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pak vložili mezikus: přivaření ocelových profilů do podlahy, středového tunelu a střechy kvůli vyztužení, oplechování, do oken bezpečnostní sklo. Nejdůležitější bylo správné spasování, aby na sebe přední a zadní díl přesně navazovaly, jinak by limuzína "šmajdala". To se často stává i americkým limuzínám brázdícím české cesty, všimněte si, že jsou často čtyřstopé.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Okna salonku jsou zatmavená, za řidičem je elektricky ovládaná neprůhledná přepážka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První nápad na limuzínu přišel v roce 2007 u sklenky vína. "Řídí se jako náklaďák, do zatáček si musíte najíždět," popisuje Vali.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Původní pětačtyřicetikoňový motor by se škodovkou, která nabrala pár set kilo, nehnul. A tak se pod zadní víko nastěhoval čtyřválec z mladší felicie. Osmašedesátikoňová třináctistovka na výletnické tempo se salonkem plným abiturientů nebo dam na předsvatebním mejdanu stačí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Obrovská poklona patří stavitelům, ten druhý se jmenuje Martin Jinek, za papírování, které se rozhodli podstoupit, aby s limuzínou mohli jezdit v běžném provozu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na inspektorátu jim prý napoprvé řekli, že jsou bez šance, nakonec prošli speciální technickou kontrolou na čtvrtý pokus. Jenom anabáze s přihlašováním trvala dva roky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chromové lišty a další detaily pocházejí z klasických škodovek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105L z roku 1977 v úpravě jezevčík má teď přesně 7,2 metru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 120 Limousine je podle všeho jediná osmimístná limuzína s motorem nad zadní nápravou podél a pohonem zadních kol.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rozvor náprav se protáhl na 5 400 mm a pohotovostní hmotnost narostla na 1 450 kg.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105 L Limousine
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105 L Limousine
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105 L Limousine
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105 L Limousine
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105 L Limousine
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105 L Limousine
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda 105 L Limousine
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz