Jaguar SS 100 je automobilová perla. Po roce výroby vyměnil Jaguar motor za vylepšený, ten původní ho totiž nedokázal rozjet na magických sto mil v hodině. Klasický britský sportovní roadster je ozdobou českých garáží.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100 se představil v září 1936 na Londýnském autosalonu. Sportovní model představil také nový šestiválcový motor s rozvodem OHV.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod předlouhou kapotou má řadový šestiválec objemu 2 663 ccm osazený dvěma karburátory SU a výkonu 104 koní (77,5 kW).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Označení SS 100 odkazovalo na to, že má auto umět pokořit rychlost 100 mil v hodině, to je asi 160 km/h. Ukázalo se ale, že s původním motorem to nezvládne.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rok po uvedení proto model dostal silnější tříapůllitr, s kterým už stovku pokořit uměl. Původní motor konstruktéři převrtali a osadili jinými karburátory. Vyrazili tak z motoru o 20 koní víc, celkem 125 koní (93 kW).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
SS 100 byl jeden z prvních vozů společnosti SS Cars Ltd, později přejmenovanou na Jaguar Cars Limited.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zpočátku si prý majitelé stěžovali na nervozitu ve vysokých rychlostech nebo rychlé opotřebení pneumatik. Chválili spolehlivost, rychlost a dobrou cenu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Model proslul svými sportovními výkony.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nízký roadster zažil úspěšnou závodní kariéru. Jezdil na okruzích i rally. Závodní speciál na trati Brooklands uháněl až stodevadesátkou.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vzniklo jich jen 308, 191 s menším a 117 s větším z motorů. Většina putovala na domácí trh, pouze 49 vozů směřovalo do zahraničí. Značka postavila i jedno kupé, to se představilo v roce 1938 a nedočkalo se výroby.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rezerva na zádi sloužila také jako nárazník.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Listová pera dnes známe hlavně z dodávek a nákladních aut, u osobních aut byla obvyklá ještě dlouho po druhé světové válce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Drátěná kola jsou klasika britských aut.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
SS 100 se proslavil charakteristickými velkými světly.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kola jsou uchycena jednou centrální maticí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přední sklo je sklopné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nechybí zpětné zrcátko.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přístrojová deska obsahuje množství budíků a ovladačů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejdůležitější je na přístrojové desce otáčkoměr.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rychloměr je v mílích za hodinu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poslední Jaguar SS 100 vyrobili v roce 1940.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jaguar SS 100
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Třecí tlumiče jsou klasikou předválečných aut. Řidič mohl nastavit jednoduše jejich tuhost.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na dnešní poměry má kapesní rozměry: délka je 3 886 mm, šířka 1 600 a rozvor 2 642 mm
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Řadový šestiválec pohání zadní kola.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz