Concorso d'Eleganza Villa d'Este je společenská událost světového formátu. Sraz automobilové smetánky patří k nejvyhlášenějším veteránským akcím vůbec. Vyhrazena je jen čtyřkolovým unikátům s miliardovými cenovkami. Pojďte se zasnít do fotogalerie.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Sobotní program je určen výhradně pro majitele vozů, pozvané VIP hosty a novináře. V areálu mondénního hotelu Villa d´Este se během dopoledne mohou všichni podrobně seznámit s každým vozem a často poklábosit přímo i s hrdými majiteli.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Značka smetánky Rolls-Royce se na akci prezentovala s aktuální nabídkou.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Atmosféru celého víkendu podkresluje živá hudba.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Lamborghini Miura a Countach jsou mezi soutěžními vozy k vidění pravidelně. Pokaždé jde však o unikátnější kousky. Zde modrý Countach LP 400 „Walter Wolf“, který si v roce 1975 nechal kanadský businessman a majitel stáje Wolf F1 Racing vybavit pětilitrovým motorem identickým z prototypu LP500 o výkonu 447 koní, protože se mu původní motor zdál příliš slabý.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Zde modrý Countach LP 400 „Walter Wolf“, který si v roce 1975 nechal kanadský businessman a majitel stáje Wolf F1 Racing, vybavit pětilitrovým motorem identickým z prototypu LP500 o výkonu 447 koní, protože se mu původní motor zdál příliš slabý.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Tmavá saka, světlé kalhoty, klobouk a samozřejmě kravata. Porotce, kteří během sobotního dopoledne pečlivě zkoumají všechna auta, poznáte snadno. Jsou mezi nimi skutečné legendy automobilového designu jako třeba Patrick Le Quément, bývalý šéfdesignér Renaultu (uprostřed).
Autor: PV, pro iDNES.cz
Některé věci mohou s takovým autem dělat opravdu jen majitelé. Lancia Stratos italského sběratele Marca Magnaniho.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Lamborghini Athon vzniklo v roce 1980 jako studie roadsteru v karosárně Bertone. Futuristický interiér plný pravidelných tvarů a hran zaujme silným stylem i dnes.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Lancia Stratos je legenda rallyových tratí
Autor: PV, pro iDNES.cz
Nechybí ani aktuální kousky. Tato perla je z dílny Horacia Paganiho.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Součástí Concorsa nejsou jen historické vozy, ale i nejnovější studie. Příležitost přestavit svůj vůz si nechá ujít jen málokterý ze šéfdesignérů světových automobilek. Mazda RX-Vision Concept se představila na loňském autosalonu v Tokiu. Do Cernobbia ji doprovodil Ikuo Maeda, prezident Mazda Design a Kevin Rice, ředitel evropského Mazda Design.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Concorso d’Eleganza je také místem setkávání. Někteří majitelé doprovází své vozy v dobových kostýmech. Alfa Romeo RL Normale (1925)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Kabriolet rollsu má kufr určený pro jiné věci než auta obyčejných smrtelníků.
Autor: PV, pro iDNES.cz
K rollsu totiž patří i bonvivánský styl života.
Autor: PV, pro iDNES.cz
V kategorii konceptů na sebe strhávalo nejvíc pozornosti Bugatti Vision Gran Turismo, vítězství si však odvezl mnohem decentnější vůz.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Bugatti 57 SC Atlante z roku 1937 ukrývá pod elegantní karoserií osmiválcový motor s objemem 3257 ccm.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Po poledni rozčísne ospalou a lenivou atmosféru zvuk startujících motorů a pro majitele nastává nejdůležitější část sobotního programu: představení před porotou a publikem.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Adrian van Hooydonk, šéfdesignér BMW Group, za volantem BMW 328 Hommage Concept z roku 2011.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Lancia Astura Serie IV (1937) litevského sběratele Saulisise Karosase
Autor: PV, pro iDNES.cz
Aston Martin International (1932)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Bugattky mají nezaměnitelné tvary
Autor: PV, pro iDNES.cz
Během celého víkendu vládne přátelská a uvolněná atmosféra. Kvůli ní se každý, kdo jednou do Coma přijel, chce vrátit.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Facel Vega má svůj specifický design.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Značka smetánky měla krátký život. Existovala mezi lety 1954 až 1964. Oblíbila si je řada hvězd - Facel vlastnil Pablo Picasso, Ringo Starr z Beatles nebo herci Tony Curtis či legendární Fred Astaire. Auto si pořídili i mnozí králové, prezidenti nebo automobiloví závodníci. A facel se stal osudným pro filozofa a spisovatele Alberta Camuse. Ten sice auto této značky nevlastnil, ale v roce 1960 zemřel na sedadle spolujezdce v modelu FV3B svého nakladatele.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Historie exkluzivního veteránského srazu Concorso d'Eleganza Villa d'Este sahá hluboko do předválečných let, kdy se v roce 1929 sjeli poprvé do zámeckého parku hotelu Villa d'Este majitelé a výrobci exkluzivních automobilů a karoserií, aby se pochlubili svými nejnovějšími kreacemi a utkali se o trofej Coppa d'Oro (Zlatý pohár).
Autor: PV, pro iDNES.cz
Na tradici, která byla po druhé světové válce na dlouhé desítky let přerušena, navázali místní až v roce 1995.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Jak moc se automobily změnily, si uvědomíte i při pohledu na některé přístrojové desky. Bentley Speciale (1968) vznikl v italské karosárně Pininfarina.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Aston Martin DB4 GT Zagato (1961). Na sedadle spolujezdce můžete zahlédnout šéfdesignéra Aston Martinu Marka Reichmana.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Italský design se často pozná na první pohled.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Někdejší rivalové si užívají zaslouženého obdivu. Alpine Renault A110 (1973) a v těsném závěsu Lancia Strasos (1975).
Autor: PV, pro iDNES.cz
Podzemní garáže u zámku Villa d'Este skrývají v průběhu akce neuvěřitelné poklady.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Lancia Astura Serie II (1933) získala hlavní trofej Coppa d’Oro. Antonius Meijer a jeho manželka se radují ze vzácného ocenění, které se uděluje na základě hlasování veřejnosti ve Villa d’Este. Se stejným potěšením mohou očekávat i strmý vzestup ceny své elegantní Lancie.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Lancia Astura Serie II (1933) získala hlavní trofej Coppa d’Oro.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Lancia Astura Serie II (1933) získala hlavní trofej Coppa d’Oro.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Jaguar XK 120 (1952)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Concorso d'Eleganza Villa d'Este
Autor: PV, pro iDNES.cz
Fiat 8V (1955) a Porsche 550 RS (1955) v podzemních garážích hotelu Villa d’Este
Autor: PV, pro iDNES.cz
Aston Martin DB4 GT Zagato (1961)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Bugatti Vision Gran Turismo Concept
Autor: PV, pro iDNES.cz
Bugatti Vision Gran Turismo Concept
Autor: PV, pro iDNES.cz
V areálu Villa Erba letos BMW připravilo výstavu ikonických modelů a jejich moderních remaků.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Dua-Ghia (1957)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Nedělní program se od soboty liší tím, že je určen pro širokou veřejnost a odehrává se v o poznání větším areálu Ville Erba, který je od Villa d’Este vzdálen zhruba kilometr.
Autor: PV, pro iDNES.cz
Jaguar C-Type (1952)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Jaguar C-Type (1952)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Alfa Romeo 6C 2500 Sport (1944)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Aston Martin International (1932)
Autor: PV, pro iDNES.cz
Součástí nedělního programu je už tradičně výstava motocyklů. Letos mezi nimi nechyběl ani český Bohmerland.
Autor: PV, pro iDNES.cz