Jaguar XJ
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Ze spolupráce mateřského Fordu s koncernem PSA vzešel vznětový šestiválec 2,7 l, který najdeme mimo jiné v landroverech. Oproti peugeotům a citroënům vyměnili motoráři fordu jedno turbodmychadlo za dvě.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Snaha o jednoduchost budíků přístrojovky se designérům trochu vymkla z rukou a výsledkem je hodně lacině působící kaplička.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Až řidič uchopí dřevem vykládaný, elektricky nastavitelný volant, vzpomene si na kormidlo jachty.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Tradičně poskládaná palubní deska odmítá filozofii "vše pro řidiče"; a vzhledem se spíš snaží připodobnit kusu luxusního dřevěného nábytku; že za volantem bude někdo sedět, je jen trpěný fakt.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Předchozí Jaguar XJ nabízel prostoru pro posádku přibližně stejně jako zahradníkův austin. Nový se to snaží napravit, za konkurenty ale pořád zaostává.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Sedačky se snaží navnadit k posezení v klubu se sklenkou cherry. Jemná kůže, vybrané dřevo a především dokonale odhlučněný interiér působí v tu chvíli absolutně samozřejmě.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - U XJčka je samozřejmě nejdůležitější lord, hovící si na klubovce vpravo vzadu - i proto může sedadlo předního spolujezdce odsunout, stejně jako si sám pouští hudbu tlačítky ve středové loketní opěrce.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - U XJčka je samozřejmě nejdůležitější lord, hovící si na klubovce vpravo vzadu - i proto může sedadlo předního spolujezdce odsunout, stejně jako si sám pouští hudbu tlačítky ve středové loketní opěrce.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Zavazadlový prostor je sice dlouhý a perfektně přístupný, na výšku se ale do něj nevejde snad ani golfový vak - nejčastější to cestující v kufru jaguaru.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Praktičnost není staré dobré Anglii vlastní, nejdůležitější je styl.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Kožená klubovka, dýmka, tvídové sako obnošené sluhou, rukavice z jelenice a jaguár předoucí před omšelým sídlem, ukrytým někde mezi lesy, blaty a vřesovišti anglického venkova... Lord právě vyráží do klubu.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Kožená klubovka, dýmka, tvídové sako obnošené sluhou, rukavice z jelenice a jaguár předoucí před omšelým sídlem, ukrytým někde mezi lesy, blaty a vřesovišti anglického venkova... Lord právě vyráží do klubu.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - I přes lenošivou převodovku umí 425 newtonmetrů s autem pěkně civičit, ve vysokých rychlostech se rozhodně nezadýchává a sprint z nuly na stovku zvládne za nečekaných 8,2 s.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Stabilita vozu je ovšem příkladná, v prudké zatáčce se jen tak zhoupne, ani se moc nenaklání.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Politicky korektní Evropa si žádá ústupky, i proto jaguar bez skřípění zubů pustil pod kapotu motor zpoza lamanšského průlivu. Dieselový agregát už není prohřeškem proti anglickým mravům, a kdo tvrdí opak, jen závidí osmilitrovou spotřebu.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Nízké těžiště přikrčené kočkovité šelmy si dobře rozumí se supertuhou celohliníkovou kostrukcí XJ.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Hliníkový kocour pluje na vzduchových polštářích podvozku CATS, který přizpůsobuje charakteristiku tlumičů momentální jízdní situaci.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Přestože jaguar přerostl pět metrů, je se svými sedmnácti sty kilogramy lehkonohým atletem.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Až řidič uchopí dřevem vykládaný, elektricky nastavitelný volant, vzpomene si na kormidlo jachty. Leštěné dřevo sice klouže v dlani, právě pro tyto chvíle ovšem čekají v přihrádce rukavičky z jemné kůže.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Do sterilní dokonalosti a preciznosti německých a japonských konkurentů jako by mu něco chybělo. Jaguar je osobnější, svými chybami se přibližuje srdcím obyčejných smrtelníkům.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Oproti minulé generaci největší jaguar ve středních partiích poněkud přibral na úkor ladnosti, všechny horizontální plochy jsou o poznání výše a dávají XJčku robustnější výraz.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Oproti minulé generaci největší jaguar ve středních partiích poněkud přibral na úkor ladnosti, všechny horizontální plochy jsou o poznání výše a dávají XJčku robustnější výraz.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Jízdenka do klubu těch pravých gentlemanů vyjde u jaguaru na 1 925 tisíc. Na tolik vyjde základní vznětová verze, která jistě udělá radost i spořivé skotské šlechtě.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Zašpičatělá, nekonečně dlouhá záď je vyšperkovaná koncovými světly složenými z LEDek.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Smoking se prý naučí nosit až třetí generace, jaguar také není pro každého, musíte mít noblesu v chování, charisma a modrou krev.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Přesně takhle má vypadat jaguar, svou nadřazenost a klid přenáší i na posádku, nasupené hatchbacky ho na semaforech nechávají klidným, pomalá jízda je obřadem nikoliv utrpením.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Jaguar XJ - Základní proporce a hmoty zůstávají na svých místech, designéři pouze pokorně poupravili detaily pro moderní požadavky 21. století. Oči už nejsou kulaté ale oválné a dostaly xenonové výbojky.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz