Kaipan 14
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Do oblouků není třeba ubírat plyn – patnáctipalcová kola zatočí prakticky v jakékoliv rychlosti. Limitem je pouze pud sebezáchovy, který se ovšem pilným tréninkem daří postupně umlčovat.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Dospělým kaipanům se roztáčejí zadní kola, mladík se musí spokojit s předním pohonem. Tento fakt, který odradí mnoho vyznavačů klasiky, ovšem po nedlouhém čase přestane vadit a již po několika kilometrech lze kamarádit se šikanami jako v nejlepších předokolkách.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Dveře neexistují, víka od motoru i kufru se odnášejí v podpaží.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Dospělým kaipanům se roztáčejí zadní kola, mladík se musí spokojit s předním pohonem. Tento fakt, který odradí mnoho vyznavačů klasiky, ovšem po nedlouhém čase přestane vadit a již po několika kilometrech lze kamarádit se šikanami jako v nejlepších předokolkách.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - 659 kilogramů lehké auto dává řidiči kuráž nenechat si do své zábavy příliš mluvit od setrvačnosti.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Charakteristické zakašlání startéru, nesmělý baryton hliníkového čtyřválce a jemné chrčení rozvodového řetězu připomenou právě to jediné auto. Nechybí ani charakteristické klapnutí nesynchronizované zpátečky.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Zatímco Britové se mezi vřesovišti vyžívají v tradiční British Racing Green, český Honza dává přednost výrazné červeni.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Minimalistickou siluetu doplňují vpravdě klasické atributy pravého vycházkového sporťáku britského gentlemana – nízké čelní sklo, chromovaná zrcátka na nožkách, výrazné ochranné oblouky a oblý zadeček, sedící na zadní nápravě, posunuté až na samý konec auta.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - 250 tisíc výpočtů a dva roky pečlivé práce bylo třeba ke stvoření funkčního prototypu, jehož křivky vznikly v hlavě mladého designéra Honzy Hrbka.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Vítr fičí, nasadíte letecké brýle - pro ten pocit stačí na čelo - budíky na přístrojovce jsou podružné, za dlouhou vibrující kapotou hledáte čistou stopu v zatáčkách, posloucháte švitoření notoricky známého motoru...
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Legálně vyjet s novým českým sporťákem se tedy dá již za méně než 200 tisíc korun.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Každý vyrobený kaipan, ať už dospělé modely 47 (již se nevyrábí) a 57, či adolescentní nováček Kaipan 14, dokazuje, že pro požitek za volantem není třeba popohánět mnohasethlavé spřežení a několikanásobně pokořovat předpisové rychlosti.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Po 5 měsících čekání na stavebnici a týdnech, kdy se z vaší dílny budou ozývat kovové zvuky a jadrné nadávky, se konečně rozjede – auto, které jste si postavili vlastníma rukama, jedinečný originál, za kterým se ohlédne každý, a soused, leštící své nudně sériové žihadlo, bude jen skřípět zuby závistí.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - První, čeho si na čtrnáctce všimnete, je hmotnější příď, do které se musel schovat napříč uložený agregát, pohánějící – na roadster netradičně - přední kola.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Spínací skříňka a čtyři tlačítka, seřazená do ryze účelové formace na středovém tunelu, stejně jako páčka pod volantem nezaměnitelně mladoboleslavského vzhledu, plní úlohy funkční, nikoliv estetické.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Nejkrásnější je kaipan zezadu – klasicky narostlá záď (designér se podle vlastních slov nechával inspirovat ženským tělem), ošperkovaná filigránskými kulatými světélky a rezervou, "povinně“ umístěnou zvenčí.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Pan Kaipan slibuje choulostivým i plátěnou střechu, která v blízké budoucnosti ochrání aspoň před největšími kapkami deště a poryvy severáku.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Nejkrásnější je kaipan zezadu – klasicky narostlá záď (designér se podle vlastních slov nechával inspirovat ženským tělem), ošperkovaná filigránskými kulatými světélky a rezervou, "povinně“ umístěnou zvenčí.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Kaipan 14 je připraven motorizovat hlavně český a slovenský autodorost, možná překročí i nedaleké polské hranice.
Autor: iDNES.cz
Kaipan 14
Autor: iDNES.cz
Kaipan 14 - Vybírat lze z celé palety vyráběných favoritů od předlistopadových katalyzátoruprostých, oplývajících 47, 43, 42 a 40 kW, až po nejnovější s elektronicky řízeným vstřikováním paliva a výkony 40 a 50 kW.
Autor: iDNES.cz
Kaipan 14 - V rychlostech nad 50 km/h vnímáte především obtékání vzduchu kolem vlastní hlavy a turbulence za ušními lalůčky.
Autor: iDNES.cz
Kaipan 14 - V každém kaipanu, tedy i ve čtrnáctce, sedíte kousek nad zemí, odoláváte nemilosrdnému natřásání a chráníte si oči před odletujícími kamínky od kol ostatních aut, která mají zadní nárazník v úrovni vaší hlavy.
Autor: iDNES.cz
Kaipan 14 - Jízda si vzala to dobré z chování favorita, mezi jehož nemnohé přednosti patřily znamenité jízdní vlastnosti. Podvozek tedy skvěle čte silnici, dává řidičovým smyslům dostatečně, avšak nepřehnaně vědět o chování každého kola.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kaipan 14 - Zde se řídí, nikoliv hoví.
Autor: iDNES.cz
Kaipan 14 - Minimalistickou siluetu doplňují vpravdě klasické atributy pravého vycházkového sporťáku britského gentlemana – nízké čelní sklo, chromovaná zrcátka na nožkách, výrazné ochranné oblouky a oblý zadeček.
Autor: iDNES.cz
Kaipan 14 - Nechcete sbírat trestné bodíky, ale porvat se s každou zatáčkou by se Vám líbilo? Není nic snazšího a stačí k tomu šikovné ruce, trpělivost a jeden starý favorit.
Autor: iDNES.cz