náhledy
Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.
Autor: Hyundai
Mechanicky je i30 na světové úrovni, vyrábí se v Česku, nakreslená a zkonstruovaná byla v Německu. Však ji taky Hyundai označuje za jeden ze čtyř pilířů svého celosvětového úspěchu.
Autor: Hyundai
Uvnitř je útulno, plasty ve vyšších výbavách jsou měkčené a kombinované s kůží, ale i v těch nižších jsou bytelně upevněné, vše lícuje a nic nevrže - což není standardem ani u prémiových značek.
Autor: Hyundai
Design je plně evropský, je vidět, že je dílem studia pod vedením Petera Schreyera.
Autor: Hyundai
I ke značce Hyundai naplno dorazila oturbená revoluce. Jako jedny z posledních vozily hyundaie pod kapotami stále atmosférické motory.
Autor: Hyundai
Hyundai i30
Autor: Hyundai
I na 17” kolech třicítka komfortem hodně připomíná opět etalon třídy VW Golf.
Autor: Hyundai
Podvozek je bytelný, jistý, nerovnosti včetně kanálových vpustí tlumí velmi slušně. Zatáčky vymetá s grácií, zadní kola přesně kopírují stopu díky víceprvkovému zavěšení.
Autor: Hyundai
Jednotlivé motorizace se mírně liší: nejtvrdší je dieselová 1.6, u níž silnější tlumiče musejí zvládnout těžší auto, 1.4 už je měkčí a nejplavnější a nejkomfortnější je i30 s lehkým litrovým tříválcem.
Autor: Hyundai
Hyundai i30
Autor: Hyundai
Hyundai i30
Autor: Hyundai
Hyundai i30
Autor: Hyundai
Zezadu nová i30 připomíná docela dost VW Golf, a to i při jízdě a ze čtvrtečního pohledu. Nám to nijak nevadí, design je čistý, přehledný, nepřekombinovaný. Zadní světlomety mohou být za příplatek plně z LED diod, stejně jako ty přední.
Autor: Hyundai
Hyundai i30
Autor: Hyundai
Ve výbavě má i30 všechny současné asistenční systémy, včetně upozornění na přijíždějící auto při couvání. V Česku nyní asistenty dostanete v modelu Symbol za zaváděcí ceny, základní modely přijdou až později.
Autor: Hyundai
Až na octavii, která se vymyká, je i30 na vrcholu kompaktní třídy co se objemu kufru týče. Jeho 395 litrů pokoří jen Honda Civic a Peugeot 308.
Autor: Hyundai
Obrazovka rádia (5”) nebo navigace (8”, na snímku) se oproti současnému modelu přesunula o kus výše, do zorného pole řidiče. Aby ovšem kvůli tomu nemusela být palubní deska příliš široká, displej už není zapuštěný, “trčí” ven jako nějaký tablet. Stejné řešení volí stále více značek. Není to tak estetické, určitě však praktičtější.
Autor: Hyundai
Hyundai i30
Autor: Hyundai
Hyundai i30
Autor: Hyundai
K dobrému dojmu přispívají i rozměrná sedadla s výrazným bočním vedením, stejně jako šířka interiéru, stejná jako třeba u Škody Octavia. Jen v délce kabiny je hyundai jen průměrný, dva dlouháni si za sebe sice sednou, ale jen těsně.
Autor: Hyundai