náhledy
Model Citröenu DS ve vývojovém oddělení českého výrobce hraček Monti System
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Model Citröenu DS ve vývojovém oddělení českého výrobce hraček Monti System
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Model Citröenu DS ve vývojovém oddělení českého výrobce hraček Monti System
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Prototyp Citröenu DS 21 vystavený v pařížském showroomu automobilky pohání vidlicový šestiválec od Maserati z lehké slitiny o objemu 2 990 cm3. Maximálního výkonu 250 koní dosahoval při sedmi tisících otáčkách.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Švédský rallyový jezdec Björn Waldegaard s ním dojel druhý ve čtyřiadvactihodinovém závodě na ledě v Chamonix v roce 1972. Dokázal to i díky proslavenému hydropneumatickému odpružení. V závodě totiž zul pneumatiku předního kola, ale konstrukce podvozku umožňuje jízdu jen na třech kolech. Díky tomu Waldegaard dojel do cíle.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Citröen DS v pařížském showroomu automobilky. Vůz měl revoluční hydropneumatický systém odpružení doplněný o zařízení, které umožňovalo samočinnou úpravu světlé výšky vozu. Další revolucí byl také například posilovač řízení nebo přední brzdové kotouče.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz