Pro některé to je jen ta stará italská „vražda“ s podivným okapem kolem dokola. Pro labužníky poslední alfa alfovatá. Alfa Romeo 75 se narodila před třiceti lety. A tenhle červený kus je obdivuhodný unikát z českých garáží.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Alfa Romeo 75
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Interiér je stejně hranatý jako vnějšek.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pětasedmdesátka je poslední velkosériová alfa s pohonem zadních kol.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pod kapotu montovali i legendární šestiválec Busso.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Musíte točit aspoň čtyři tisíce otáček, jinak kouzlo téhle alfy neodhalíte.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pětasedmdesátka okouzlí dodnes jízdními vlastnostmi.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přístrojovka je orientovaná k řidiči.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Někdo ten plastový okap na bocích miluje, jiný nenávidí.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Vzadu je nečekaně hodně místa.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Přední sedačky jsou úžasně pohodlné a dobře drží tělo.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Podvozek je komfortní a jistý.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Je třeba ho ale udržovat v perfektním stavu. Jinak kouzelné jízdní vlastnosti neokusíte.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Netradiční madlo ruční brzdy. Pod ním vykukuje ovladač pravého zpětného zrcátka. Levé si šofér nastaví sám manuálně.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Kufr má vaničkovitý tvar s vysokou hranou, je to kvůli zachování tuhosti karoserie lehkého auta.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zadní světla jsou dalším charakteristickým znakem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Výfuk je uprostřed (skoro) pro co nejlepší rozložení hmotnosti.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Maska nesoucí charakteristické logo je původní. Barva na plastu ale "šisuje" jinak než na plechových dílech karoserie.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Alfa Romeo 75
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Stávající majitel s autem v zimě nejezdí.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zadní náprava je typu DeDion.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Za zadními ráfky chybí kotouče.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Netradiční a pro 75 charakteristické jsou i kliky dveří.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Podélně uložený čtyřválec má hezky dravý projev.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nápis "Street Knocker" je pozůstatek po mladistvém tunerovi.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Specialita italských aut z osmdesátých let, primitivní předchůdce palubního počítače, byla frajeřina. Málokomu ale fungovala.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Některé detaily najdete jen u alf.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Třeba tlačítka stahování oken na stropě měla jen AR 75 a její předchůdkyně Giulietta.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Volant je vůči sedačce řidiče vyosený směrem ke středu vozu. Při jízdě si toho nevšimnete.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
To je přesně kousek, který je na fotkách. Původně měl ale třináctipalcové plechové ráfky s poklicemi a oranžové přední blinky.
Autor: Alfa Romeo