V roce 2014 zemřelo na českých silnicích 689 lidí, z toho 12 ve škodovkách mladších pěti let. To je dobrá vizitka moderních aut.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Právě jejich bezpečnost je nejvíce odlišuje od starších vozů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
K nejpevnějším partiím karoserie patří středový (B) sloupek.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Fabia třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V přední části jsou deformovatelné nosníky. Jsou rozděleny na části (zde odlišeno fialovým, žlutým a modrým nátěrem). V případu poškození se fialový a žlutý díl dají nahradit.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V místě napojení středové sloupku (červený díl) na práh je jedno z nejpevnějších míst karoserie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přední díly tvořící deformační zónu se v závislosti na síle nárazu deformují a spotřebovávají jeho energii.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pokud ovšem takový náraz naruší geometrii skeletu kabiny, je auto jednoznačně zralé pro vrakoviště.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Boční airbag se nafukuje nejrychleji ze všech, má velmi málo místa, překáží mu výplně dveří, sedačka a další díly v interiéru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Navíc mu ubírá prostor deformace dveří směrem dovnitř do kabiny.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Fabia třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Při vývoji nového vozu Škoda v crashtestech rozbije 150 aut a k tomu provádí další tisíce virtuálních testů na počítači.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Fabia třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výztuhy absorbující sílu nárazu jsou i ve dveřích.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Část skeletu tvořící rám předních dveří je velmi pevná. Musí totiž odolat nárazu z boku, ale také zachovat pevnost při čelním nárazu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kapota naopak musí být "měkká", aby se v případě sražení chodce deformovala a zmírnila sílu nárazu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace – bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Barvy odlišují pevnost materiálu. Červená je v tomto případě nejlepší.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Barevné odlišení je jen na modelovém příkladu, který Škoda vytvořila pro prezentace. Sériové auto samozřejmě takto strakatý skelet nemá.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Octavia Combi třetí generace - bezpečnostní prvky
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz