náhledy
Úspěšná česká závodní stáj Buggyra přivezla na pražské Václavské náměstí své trucky. Tým, který se specializuje na závodění s monstry odvozenými z nákladních aut, představil nového pilota, je mu teprve dvaadvacet.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Adama Lacka doplní v nové sezoně evropského šampionátu dvaadvacetiletý Jiří Forman, který patří mezi absolutní špičku v kategorii motokár. Forman převzal symbolicky klíče od závodního speciálu od Davida Vršeckého.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
"Tahač je taková přerostlá motokára, ovládá se podobným stylem. Je to lepší, než kdyby k truckům přešel z plechových aut nebo formulí a musel měnit návyky. Kromě toho je z motokár zvyklý na kontakt,“ říká o svém nástupci Vršecký.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Čtveřice jezdců českého týmu Buggyra Racing Adam Lacko, David Vršecký, Jiří Forman a Michal Matějovský bude v nadcházející sezoně obhajovat tituly v evropském a čínském truckovém šampionátu.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Tým z Roudnice nad Labem má v úkolovníčku obhajobu titulu v čínském šampionátu a v evropském poháru tahačů první místo mezi konstruktéry.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Adam Lacko bude s novým speciálem jménem Fat Fox bojovat o titul mistra Evropy.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
V Číně pojede vedle Davida Vršeckého (ten usedne do kokpitu okruhové Tatry Phoenix) také Adam Lacko a Michal Matějovský, kteří si šampionát vyzkoušeli již v loňském roce.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Po deseti letech přichází Buggyra se zcela novým designem trucků. „Nejedná se pouze o nový vzhled, ale vše je pečlivě testováno z aerodynamického hlediska. Věříme, že i toto nám ubere nějakou tu desetinku sekundy. Z technického hlediska je největší změnou zmenšený restriktor nasávaného vzduchu a nové prvky na podvozku,“ popisuje David Vršecký.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Truck vlastní konstrukce Buggyry má v útrobách dvanáctiapůllitrový naftový šestiválec značky Gyrtech. Turbodiesel, který si v Roudnici sami stavějí, má výkon 1 050 koní, maximální točivý moment je 6 000 Nm. Motor je spřažený s šestnáctistupňovou manuální převodovkou. Společnost Gyrtech, stejně jako Buggyra, patří do nadnárodní investiční skupiny Ryss & Lynx Group of Companies.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Z bezpečnostních důvodů nesmí jezdci během závodů překročit maximální rychlost 160 km/h.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Minimální hmotnost závodního tahače je 5,5 tuny.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Okruhové speciály české stáje Buggyra pózují na Váslavském náměstí
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Evropské mistrovství trucků se jezdí od roku 1985, Buggyra existuje od roku 2000. Design prvního trucku roudnické stáje vytvořila legenda českého autodesignu Václav Král.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz
Buggyra se chlubí devíti tituly evropského šampiona mezi trucky. Je také držitelem pěti světových rychlostních rekordů.
Autor: Jakub Novotný, pro iDNES.cz