Nová Kia Niro je vozem, který míří do rostoucích segmentů. Je to crossover a k tomu hybrid, v praxi by mohl zaujmout široké spektrum zákazníků
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Niro se zbrusu novou platformou jsme už projeli a překvapilo nás chováním podvozku. Jízdní vlastnosti jsou výborné a příjemně překvapí i vnitřní prostor.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Na první pohled je jasné, že to není žádné velké SUV, Kia jednoduše využila konstrukci crossoveru k tomu, aby udělala trochu nafouklejší hatchback, ve kterém je opravdu hodně místa.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Niro je docela komfortní, ale přitom nijak houpavé.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Základem pohonu je čtyřválec 1.6 GDI s výkonem 77 kW. Tento motor nemá nic společného se šestnáctistovkou známou z ostatních modelů značky, vznikl zúžením vrtání dvoulitru z Optimy Hybrid. Je to tedy dlouhozdvihový motor (vrtání 72 mm, zdvih 97 mm) s kompresním poměrem 13:1 a pracuje v Atkinsonově cyklu.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Elektromotor má maximální výkon 32 kW a točivý moment 170 Nm, zařazen je za motorem a hybridním startérem-generátorem, ještě před převodovkou. Ta je šestistupňová dvouspojková se suchou spojkou.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kombinovaný výkon soustavy je 104 kW, tedy 141 koní a točivý moment 265 Nm je dostupný v rozmezí tisíce a 2 400 otáček za minutu. Lithium-polymeorvý akumulátor má kapacitu 1,56 kWh a v běžných pracovních podmínkách využívá pro pohon auta zhruba polovinu tohoto množství energie.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Podvozek nira je hlavně tak dobrý, že by bez jakýchkoli úprav zvládl mnohem větší výkon.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro je v podstatě velmi zvláštní auto. Snaží se působit jako normální vůz, přitom chce být pro svou značku průkopníkem. Jezdí výborně, ale dynamika pohonu není oslnivá.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Jako jeden z mála hybridů na trhů půjde Niro objednat i s tažným zařízením, přívěs může mít až 1 300 kilogramů.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Rozměry nira jsou 4 355 x 1 805 x 1 535 mm, čímž auto zapadá přímo mezi cee’d a sportage.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Pohotovostní hmotnost korejského crossoveru je 1 425 kilogramů, což není na hybridní auto kompaktní třídy vůbec špatné.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Auto působí velmi lehkonohým dojmem, po jakékoli těžkopádnosti SUV tu není ani stopy.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia bude niro nabízet ve dvou provedeních, buď se šestnáctipalcovými, nebo osmnáctipalcovými ráfky. Každý z těchto modelů se chová trochu jinak.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
U varianty s menšími ráfky má niro kombinovaný průměr spotřeby hodnotu 3,8 litru, druhá varianta přiznává 4,4 litru.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Relativně lehký motor vpředu vyvažují prvky hybridní soustavy u zadní nápravy, a tak je auto dobře vybalancované,. I díky víceprvkové zadní nápravě se nedotáčivost dostavuje opravdu až hodně pozdě, když to do zatáčky extrémně přeženeme.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia udává objem kufru slušných 427 litrů, ale to je i s místem pod podlahou, které navíc dle aktuální verze může vyplňovat buď rezerva, nebo sada na opravu pneumatik či různé pořadače na nářadí a drobnosti.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Skvělé je to s místem i vzadu. Za 185 centimetrů vysokým řidičem tu zbývá tolik místa, že si cestující vzadu mohou přehodit nohu přes nohu, spousta místa je tu i nad hlavou.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia Niro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kia NIro
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz