náhledy
Audi A8 = hliníková karoserie. To od nové generace bude pravda jen na 58 procent, zbytek karoserie nové vlajkové lodi je z oceli, hořčíku a karbonu.
Autor: Audi
Na novou A8 si Audi dokonce postavilo úplně novou třípatrovou fabriku v Neckarsulmu.
Autor: Audi
Na karoserii je použito 14 spojovacích technik.
Autor: Audi
Hlavně boky jsou z vysokopevnostní oceli.
Autor: Audi
Karbonový díl je jeden, na celkové tuhosti karoserie má ale velký podíl.
Autor: Audi
Srdcem středového sloupku je profilovaný plech vylisovaný z vysokopevnostní za tepla tvářené oceli.
Autor: Audi
Pro výrobu karbonové zástěny vymysleli u Audi speciální technologii výroby.
Autor: Audi
Karbonová stěna je do karoserie vlepená.
Autor: Audi
Skelet karoserie nové generace Audi A8, která se představí za několik týdnů.
Autor: Audi
Karoserie je složena z jednotlivých malých dílů, které jsou tvarované a seskládané tak, aby byla zajištěna maximální tuhost.
Autor: Audi
Nová A8 má torzní tuhost karoserie oproti předchůdci vyšší o 24 procent.
Autor: Audi
Celkem napočítáme na karoserii čtrnáct druhů spojení: osm spojovacích technik je takzvaně teplých, šest studených.
Autor: Audi
Hliníkové odlitky na karoserii nového Audi A8
Autor: Audi
Hliníkové jsou přední a zadní podélníky, které mají také absorbovat energii při nárazu. Pro řízenou deformací jsou profily v přesně daném místě prolisované.
Autor: Audi
Verze s prodlouženým rozvorem má ve střeše ještě jednu výztuhu.
Autor: Audi
Odlitky uzlových spojů mají „bionickou“ konstrukci - vyztužují je žebra.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Schematický popis klinčování
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Odlitky uzlových spojů mají „bionickou“ konstrukci - vyztužují je žebra.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nové Audi A8
Autor: Audi
Audi se chlubí tím, že konstruktéři mohli vyjít vstříc designérům a auto dostalo ostré komplikované prolisy na bocích.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nové Audi A8
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Audi se chlubí tím, že konstruktéři mohli vyjít vstříc designérům a auto dostalo ostré komplikované prolisy na bocích.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nové Audi A8
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na partie rámů pro dveře použili konstruktéři studenou spojovací techniku - lemování.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nové Audi A8
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nové Audi A8
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
První generace Audi Space Frame Audi A8
Autor: Audi
První generace Audi Space Frame Audi A8
Autor: Audi