Základem motoru Honda CBR1000RR Fireblade SP zůstává řadový čtyřválec 999,8 ccm, který je nyní v sériovém provedení naladěný na 189 koní. Novinka je o celých 15 kg lehčí než předchozí model, váží 195 kg.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Honda CBR1000RR Fireblade SP je vybavena poloaktivními elektronicky řízenými tlumiči Öhlins, systémem nastavitelné kontroly trakce Honda či nastavitelným brzděním motorem (Selectable Engine Brake). Palubní displej má tři standardní režimy zobrazení (Street, Circuit a Mechanic), které poskytují jezdci všechny potřebné informace s ohledem na typ jízdy.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Honda vyrobí pouze 500 strojů Honda CBR1000RR Fireblade SP2. Homologační speciál má také programovatelný starovní asistent a omezovač rychlosti při jízdě po boxové uličce.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Verze CBR1000RR Fireblade SP2 je homologační speciál schválený pro provoz na pozemních komunikacích. Má karbonové součásti a lehčí kola Marchesini, motor pak větší sací ventily a výfukové ventily.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Nahatá verze R1, jak se modelu Yamaha MT-10 v showrooomech Yamahy často říká, podstoupila už po roce na trhu menší inovace, ale hlavně bude nabízena i ve verzi SP se semiaktivním odpružením Öhlins Electronic Racing Suspension.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Yamaha MT-10 verze SP automaticky upravuje kompresi a tlumení podle jízdních podmínek. Desítka dostala i barevný displej TFT a samozřejmě také quick-shifter.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Superbiky obdivují i teenageři, pro něž jsou učeny jejich stopětadvacítkové kopie. Nejmenšího sporťáka od Suzuki GSX-R125 pohání vodou chlazený čtyřventilový jednoválec 124,4 ccm DOHC.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Suzuki GSX-R125 jako první v této kategorii přichází s bezklíčovým zapalováním a LEDkovým světlometem. Suzuki také tvrdí, že je nejlehčím a nejaerodynamičtějším strojem ve své třídě.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Suzuki GSX-R1000. Výkon 199,27 koní a hmotnost 202 kg nově doplní kontrola trakce i závodní ABS, obojí s desetistupňovým nastavením a nejlepším odpružením na trhu, novým systémem Showa.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
V novém modelu Suzuki GSX-R1000 se promítla řada technologií z MotoGP jako variabilní časování ventilů Suzuki Racing VVT, ride-by-wire a ventily ve výfukovém vedení Suzuki Exhaust Tuning Alpha.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
V nabídce Suzuki bude také limitovaná radikální verze GSX-R1000R. Červené pásmo nyní končí až na hranici 14 500 ot/min, což je na litr docela síla. Navíc se podařilo uspořit další 3 kg na hmotnosti.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Litrový naháč BMW S1000R odvozený ze superbiku S1000RR zesílil o pět koní na celkových 165 koní. Naopak hmotnost díky lehčímu rámu klesla o 3 kg na celkových 205 kg provozní hmotnosti.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Už ve standardu BMW S1000R nyní dostanete nový titanový zadní výfuk a poslední verzi ABS Pro s možností brzdění v náklonu. Mírně odlišný je design s bachratějším výfukem kvůli normě Euro4 a menšími bočními kapotami.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Kawasaki ZX-10RR dostala vylepšený motor i spoustu závodních doplňků, například nová hliníková kola Marchesini a nejlepší brzdy na trhu Brembo M50 monobloc. Sportovní jezdce potěší quickshifter s možností řazení nahoru i dolů pod plynem. I zde se objevuje ABS s možností brzdění v náklonu.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Elektronika Kawasaki ZX-10RR už reguluje skoro vše. Je tu elektronická kontrola trakce, elektronická kontrola brzdění motorem, launch control a další asistenti.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Honda CBR1000RR Fireblade
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Ducati SuperSport
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Ducati SuperSport
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Ducati SuperSport
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Ducati SuperSport
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Ducati SuperSport
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Ducati SuperSport
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Sportovní motocykl pro teenagery Aprilia už se nejmenuje RS4, ale pod názvem RS125 představil nový motor.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Inovovaný čtyřdobý jednoválec 125 ccm se čtyřmi ventily splňuje normu Euro 4 a využívá vyvažovací hřídel na snížení vibrací. Na mladé jezdce jsou cíleny funkce jako USB zdířka na napájení mobilu či schránka na uložení šestipalcového tabletu či telefonu.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Aprilia RS125 Tuono
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz