náhledy
Kde jsou ty časy, kdy motocyklové značky usilovaly o překonání poměru výkonu 1 koňské síly na 1 kilogram hmotnosti. Moderní superbiky už běžně dosahují přes 200 koní a nedávno představený karbonový speciál od BMW dokonce stlačil hmotnost na 171 kg se všemi náplněmi s plnou nádrží.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Superbike BMW S1000RR je perfektním příkladem toho, že na trhu může být úspěšný i stroj či značka, které se nijak zvlášť nehrnou do MotoGP a místo toho se důkladně věnují seriálu mistrovství světa superbiků (WSBK). A právě sem míří nová série HP4 RACE, která dokonce v některých parametrech překonává současné závodní speciály, například v konstrukci rámu.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
HP4 RACE je vybavený širokou paletou elektronických řídicích a asistenčních systémů, stejně jako hmotnostně optimalizovaným palubním elektrickým systémem, který byl vyladěn tak, aby splňoval závodní požadavky. LCD přístrojový panel je vybaven dataloggingem, samozřejmě s výstupem přímo do počítače.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Plně natankovaný a připravený vyrazit váží HP4 RACE pouhých 171 kilogramů, jinak má 146 kilogramů suché váhy. Je tedy ještě lehčí než tovární závodní stroje, které dnes jezdí závody světového poháru superbiků, a jeho hmotnost se blíží závodním motocyklům šampionátu MotoGP.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Rám motocyklu váží jen 7,8 kilogramu a je vyráběn průmyslově, byť v omezené sérii 750 kusů. Ze stejného moderního materiálu jsou vyrobena i obě kola, což umožnilo dosáhnout snížení jejich hmotnosti o přibližně 30 procent ve srovnání s kovanými koly z lehkých slitin.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Přední vidlice upside-down FGR 300 i pružicí a tlumicí jednotka TTX 36 G pocházejí z produkce švédského výrobce Öhlins, identické díly používají také motocykly v MotoGP. I brzdový systém modelu HP4 RACE, jehož základem jsou dva jednodílné brzdové třmeny Brembo GP4 PR, využívá dílů jinak používaných jen ve strojích Světového poháru. Titanové pístky se speciální povrchovou úpravou a jednodílné hliníkové třmeny s chemicky niklovaným povrchem představují v tuto chvíli tu nejlepší dostupnou kombinaci materiálů.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE pohání čistokrevný závodní motor, podobný těm ve vytrvalostních závodech Endurance a Světovém poháru superbiků.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE: Přední vidlice upside-down FGR 300 i pružicí a tlumicí jednotka TTX 36 G pocházejí z produkce švédského výrobce Öhlins
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE: Přední vidlice upside-down FGR 300 i pružicí a tlumicí jednotka TTX 36 G pocházejí z produkce švédského výrobce Öhlins
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Nové BMW HP4 RACE pohání čistokrevný závodní motor, podobný specifikacím používaným ve vytrvalostních závodech Endurance a Světovém poháru superbiků. Maximální výkon 158 kW (215 k) dosahuje ve 13 900 otáček za minutu, maximálního točivého momentu 120 Nm dosahuje v 10 tisících otáček.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE: LCD přístrojový panel je vybaven dataloggingem, samozřejmě s výstupem přímo do počítače.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE: Hodně možností nastavení pro různé typy okruhů a silniční podmínky nabízí systém kontroly trakce DTC, motorová brzda EBR a systém asistence pro jízdu po zadním kole Wheelie Control.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE: Karbonový speciál stlačil hmotnost na 171 kilogramů se všemi náplněmi s plnou nádrží. Předvedl se na okruhových dnech BMW RR Days.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Hodně možností nastavení pro různé typy okruhů a silniční podmínky nabízí systém kontroly trakce DTC, motorová brzda EBR a systém asistence pro jízdu po zadním kole Wheelie Control. Všechny tyto systémy mohou být podle požadavků řidiče specificky naprogramovány pro každý převodový stupeň, což umožňuje optimální využití potenciálu motorky.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Mezi další elektronické funkce patří omezovač rychlosti Pit Lane Limiter, který pomáhá dodržet omezení v boxové uličce, nebo Launch Control pro závodní starty s maximálním možným zrychlením, jaké dokáže spojka ještě zvládnout.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
BMW HP4RACE: Karbonový speciál stlačil hmotnost na 171 kilogramů se všemi náplněmi s plnou nádrží. Předvedl se na okruhových dnech BMW RR Days.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz