Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francouz má 23 centimetrů navíc

  17:04aktualizováno  17:04
Po 14 měsících je modelová řada Renaultu Mégane II generace kompletní. Posledním modelem francouzské automobilky, který rodinu dokompletuje, bude sedmá karosářská verze: "dlouhý" scénic. Těžit může i z dobrého vysvědčení od inženýrů z EuroNCAP.

Ti menšímu bratříčkovi nadělili 5 hvězdiček za ochranu posádky. K prvním zákazníkům grand scénicy poputují na jaře 2004.

Díky 23 centimetrům, které dostal k dobru, činí celková délka vozu 4,49 metru. Nenarostla však jen karoserie, v zájmu zachování kvalitních jízdích vlastností byl prodloužený i rozvor. Zmíněných 23 centimetrů se tak rozdělilo do 50 milimetrového nárůstu mezi nápravami a 180 mm na zadním převisu.

Interiér je stejný jako v "krátkém" scénicu. Přístrojová deska má klasický renaultovský "MPV styl". Změny se udály v zadní části, kde najdeme další dvě sedadla, čímž přepravní kapacita scénicu naroste na sedm pasažérů. Postačuje-li posádce pouze pětimístná konfigurace interiéru, je možné třetí řadu sedadel sklopit do podlahy. Oproti konkurenci (kupřkladu Touranu od VW) není třeba při nastupování na zadní sedadla vyhánět cestující sedící v druhé řadě.

Nabídka benzínových motorů zahrnuje agregáty známé z menších modelů řady mégane II - 1,6 (83 kW/115 koní) a stotřicetišesti koňový dvoulitr (99 kW). Novinkou pak bude přeplňovaný dvoulitr nabízející výkon 165 koní (123 kW) a kroutící moment 270 Nm při 3250 ot./min.

Ze vznětových jednotek budou v nabídce figurovat agregáty 1,5 dCi s výkonem 75 kW/100 koní a maximálním kroutícím momentem 200 Nm při 1900 otáčkách. Oproti standardní dieselové "jedna-pětce", která umí jen 80 koní (60 kW), se "grandscenicovský" agregát chlubí proměnlivou geometrií lopatek turba. Toto vylepšení umožňuje lepší využití výkonového potenciálu motoru ve všech režimech, zejména však nad 2500 ot./min.

Druhým "nafťákem" v nabídce bude známý common-rail 1,9 dCi o výkonu 120 koní (88 kW), maximálního točivého momentu 270 Nm motor dosahuje při 2000 otáčkách.

V nabídce převodovek se změny nekonají, zájemci si budou moci vybrat mezi pěti- a šestistupňovými manuály a automatem Proactive. V nabídce bude figurovat devět možných kombinací motorů a převodovek. 

Bezpečnost nadevše - další pětihvězdičkový Renault
Od začátku září je Renault Scénic II (krátký) prvním jednoprostorovým vozem střední třídy, který se může chlubit pěti hvězdičkami (z pěti možných) dosaženými v hodnocení bezpečnosti. Pěti "prýmky v klopě" za crashtesty od EuroNCAP se můžou chlubit i další MPVčka - Renault Espace a Peugeot 807 (a s ním identické vozy Citroen C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra). Ty však spadají do kategorie klasických, velkých MPV.

Renault však, stejně jako ostatní automobilky, bohužel stále bojuje s ochranou chodců. Pouhé dvě hvězdičky z maximálních 4 jsou klasickým výsledkem, kterým se může pochlubit valná většina testovaných vozů. Z tohoto neuspokojivého trendu vybočuje v kategorii malých MPV pouze přímý konkurent scénicu II  VW Touran.

Po 14 měsících je modelová řada Renaultu Mégane II generace kompletní. Posledním modelem francouzské automobilky, který rodinu dokompletuje, bude sedmá karosářská verze: "dlouhý" scénic.

Díky 23 centimetrům, které dostal k dobru, činí celková délka vozu 4,49 metru. Nenarostla však jen karoserie, v zájmu zachování kvalitních jízdích vlastností byl prodloužený i rozvor. Zmíněných 23 centimetrů se tak rozdělilo do 50 milimetrového nárůstu mezi nápravami a 180 mm na zadním převisu.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.