Renault Zoé

Renault Zoé | foto: Renault

Francouzská trojka v Renaultu Zoé

  • 40
Přiznejte, kolik lidí najednou vozí vaše auto při pojížďkách městem? Podle statistik jezdí po městech auta obsazená 1,4 člověkem. Družným francouzům bylo ale "jeden a něco" člověka málo a postavili miniauto do městských uliček, do kterého se vejdou cestující tři.

Městský formát splňuje "renaultík" ale i přesto dokonale.

Magické číslo si u Renaultu nevybrali náhodou.

Autem po městě ve více než třech stejně téměř nejezdíme, zato chceme občas odvézt něco objemnějšího.

A zoé toho odveze v kufru téměř o pětinu více než o pár velikostí vetší clio.

Renaultí mrňous ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce twinga. Prostor pro zavazadla je od kufru oddělen pevnou stěnou. Dva neřídící pasažéři sedí za sebou, přímo za řidičova záda je naopak možné naložit nákup. Předni sedadla jsou skořepinová, v zájmu ušetření místa co nejtenčí, zato cestující vzadu jede jako král v měkkém polstrovaném křesle.

Opěradlo sedadla spolujezdce vpředu je možné sklopit a převážet pak dlouhé předměty.

Renault Zoé v číslech

Délka

3450 mm

Šířka

1680 mm

Výška

1420 mm

Rozvor

2245 mm

Rozchod vpředu/vzadu

1475 mm

Objem kufru

297 l

Hmotnost

950 kg

Motor

benzinový čtyřválec 1,2 l 16V turbo Euro 4

Max. výkon

73 kW

Max. kroutící moment

145 Nm

Převodovka

robotizovaná pětistupňová ovládaná u volantu

Pohon

předních kol, motor napříč

Kola

225/45 ZR18

Zoé dbá na to, aby se i při krátkých přesunech po městských aglomeracích řidič citil příjemně a uvolněně. Každý z řidičů dostane "šém", který zoé oživí do přesně takové nálady, jakou má rád řidič. Nastaví oblíbenou muziku, zavoní interiér oblíbeným parfémem, nastaví sedadlo, zrcátka, ovládací prvky atd.

Zoé připomíná futuristická autíčka, s kterými si zabalený v plínkách hrával každý adept volantu. Miniaturní rozměry (zoé má v životní velikosti 3,45 metru délky a 1,68 metru šířky), milé tvary a obrovská kola.

Městský bonbónek má troje dveře a každé jiné. Ty, kterými nastupují spolujezdci, jsou posuvné ovládané elektromotorky. Řidičovy dveře jsou naopak klasické křídlové.

Tašky s nákupem budou do auta skákat zadními dveřmi výklopnými vzhůru, otevřít je možné také ale samotné okno. Jako každý správný koncept, má i zoe prosklenou střechu. Podélná střešní okna se při otevírání dveří zvedají a usnadňují tak nastupování.

Renault v případě zoé experimentuje s prostorem, v případě pohonné jednotky se ale obrátil ke klasice. Ani elektřina, ani vodík, ani vzduch, zoé rád benzin. Turbem dopovaný motor o objemu 1,2 litru s výkonem 73 kW a točivým momentem 145 Nm ovládá pětistupňová robotizovaná převodovka, ovládaná páčkami na sloupku volantu.

Neoficiální zdroje říkají, že ze studie zoé by mohl vycházet nástupce nesmrtelného twinga.

,