Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frankfurt 2011: Novinky, modelky a koncept, který málem nenastartoval

  15:09aktualizováno  15:09
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Spousta aut je ještě schovaná pod plachtou. Někde si nacvičují její sundávání, jinde ji auto při příjezdu na scénu podjede. Třeba jako Ford Evos, jedna z hlavních hvězd autosalonu mezi koncepty.

Nejdřív do něj nastoupila posádka ukrytá za sloupem. Přeleštit, schovat pod plachtu a může se startovat. Ale ono to moc nešlo. Automobilová studie, to znamená mimo jiné ruční výrobu, důraz na skvělý efekt a také to, že poslední, co se řeší, je jak auto jezdí. Když už koncept vůbec dostane motor, víc než padesátkou se s ním nejezdí.

A tak evos nešel nastartovat. Startér jen zakašlal, motor ale roztočit nedokázal. Zděšení v tvářích kolemstojících se rozplynulo po několika pokusech. Motor rachotivě naskočil. Že to není auto určené pro provoz v dnešní ekologicky úzkostlivé době napověděl rezonující výfuk a jeho "nakřáplý" hlas. Jako u sporťáků minulosti. Zavonělo to i spáleným benzinem. Evos možná naznačuje, že se u Fordu opravdu pracuje na novém kupé capri. Parádní červený koncept jako by to sliboval a Profesionálové Bodie s Doylem by měli radost.

U Citroënu stojí něco mezi vzducholodí a velrybou na kolech. Koncept Tubik vzpomíná na dodávky, které obdivujeme ve starých francouzských filmech. Tahle devítimístná bachratá věc je ale v novodobém podání plná displejů a elektronických udělátek. Namísto karoserie z vlnitého plechu má velká litá kola. Dnes už to prý není auto pro francouzského vinaře ve slamáku, ale pro tatínky, kteří vezou děti s iPody v rukách na dovolenou.

Chevrolet Miray

Chevrolet Miray

Cadillac Ciel

Cadillac Ciel

Největším překvapením je velké SUV se značkou Maserati. Italská aristokracie chce konkurovat Porschi Cayenne. Silniční teréňák Maserati Kubang má hodně podobné rysy a kromě tradičního urozeného osmiválce původem od Ferrari může dostat pod kapotu také třílitrový turbodiesel! Však je to taky převlečený Jeep Grand Cherokee. Je ale otázka, jestli něco takového zrovna k Maserati patří. V Itálii přece traktory stavělo vždycky hlavně Lamborghini...

Zklamáním autosalonu je nová generace Hondy Civic, tedy co se vzhledu týče. Auto, které se za svých mnoho generací stalo symbolem požitku z jízdy a dobré techniky má nahradit předchozí futuristickou variantu. Nová chce i nechce být jiná. Výsledek je spíš rozpačitý. Ale Honda slibuje, že co do techniky a naladění postavila jedno z nejlepších aut své kategorie. Tak tu třeba opět bude civic, který moc krásy nepobral, ale odpusíte mu to po prvním ujetém kilometru.

Honda Civic

Honda Civic

To u Volkswagenu to vypadá, jako by nastala doba miniaturizace. Novými kapesními autíčky UP! je naplněný celý Frankfurt. Parkují, vznášejí se, visí na plakátech na výstavišti i na frankfurtském hlavním nádraží.

Češi mají povinnou návštěvu u Škodovky, kde parkuje MissionL. Parádní a nečekaně velký a mohutný model, který brzy dorazí na silnici. Samozřejmě v mnohem civilněji vypadající verzi. Jozef Kabaň dokazuje, že mají v Mladé Boleslavi velmi talentovaného a schopného šéfdesignéra.

Když už budete u Škodovky, otočte se k Seatu. Hned vedle stojí koncept IBL. U Seatu říkají, že je to stylistické cvičení. Na první pohled je ale tomu škodováckému velmi podobný. Podle neoficiálních zpráv má mít totiž nová laciná škodovka dvojče právě s logem Seatu na přídi. Podle informací iDNES.cz se stále jedná o tom, že by se mohla obě auta vyrábět v Česku.

Autosalon Frankfurt 2011: Vůbec první elektromobil značky BMW. Jmenuje se 1602e

Autosalon Frankfurt 2011: Vůbec první elektromobil značky BMW. Jmenuje se 1602e a je z roku 1972.

Budoucnost je elektrická, to se nám snaží na autosalonech vysvětlit už několik let. Automobilky hledají v garážích, renovují a vytahují z depozitářů své "elektrické úlety" z dob, kdy elektřinu jako pohon pro auta nebral nikdo moc vážně. Norbert Reithofer, šéf BMW tak dorazil na tiskovku v oranžovém BMW 1602e, které jezdilo na elektřinu na olympiádě v Mnichově v roce 1972. Stylově tak uvedl elektrické koncepty i3 a i8, které chce mnichovská automobilka dovést do výroby.

Nechybí modelky s úsměvy od ucha k uchu; pajdají na vysokých podpatcích, sedí v autech, mávají a u Seatu je po pás zavřeli kdo krabice na vysoké tyči, takže se k tomu ještě kývají ze strany na stranu v třímetrové výšce.

Uvidíte tu auta zespoda, rozřezaná vejpůl, rozebraná i nabouraná. Na stánku německé dálniční policie vystavují britský sporťák caterham, který se rozpůlil o strom. Výchovné.

Autosalon Frankfurt  2011

A mimochodem, na cestě do Frankfurtu si německých dálnic s neomezenou maximálkou moc neužijete. Velkou část cesty od hranic na Rozvadově jedete v zúžení kvůli opravám dálnice.

Frankfurtský autosalon právě otevřel. První dva dny se novinky představují médiím, pak otevřou brány obřího výstaviště veřejnosti.





Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.