Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frontera budoucnosti: Terénní kupé Opel Antara GTC

  17:44aktualizováno  17:44
Čistokrevný crossover - auto jedoucí napříč konvencemi zažitými segmenty - přivezl na autosalon do Frankfurtu Opel. Mohutné kupé, posazené na vysokém podvozku, chce co nejrychleji dojet po asfaltovém koberci silnice do přírody, a tam si užívat nezpevněných povrchů cest a cestiček.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Obrovská studie ani moc Opel nepřipomíná.

Na karoserii marně hledáme designérský prvek vlastní produkčním modelům automobilky z Rüsselheimu.

Neoficiální zdroje ovšem mluví o tom, že nějak takhle by měl vypadat nástupce Opelu Frontera, který bude pravděpodobně představen na příštím autosalonu v Ženevě.

Nová Frontera se bude vyrábět na koncernové platformě GM v jihokorejských továrnách Daewoo.

Trochu kupé a trochu SUV jménem Antara je dlouhé 453 centimetrů, do šířky má bez tří centimetrů dva metry, na výšku 164 centimetrů. Opel do přírody obléká zelenou barvu. Z profilu připomíná šelmu připravenou k útoku. Boky karoserie člení několik výrazných prolisů a mohutné lemy blatníků objímající obrovská kola.

Antara má tři dveře. Ty, kterými nastupují cestující, nemají rámy oken, zadní určené k uložení  nákladu se otevírají netradičním způsobem směrem nahoru a vpřed.

Nechybí nezbytné šperky, kterými autosalonoví parádnící zvyšují svůj sex-appeal: chrom,  hliník, ušlechtilé dřevo, LED diody ve světlech nebo obrovská litá kola.

Antara ale není jen naleštěná studie, která potřebuje sílu lidských paží, aby na točnu na frankfurtském autosalonu vůbec dojela.

Pod kapotou dříme čtyřsetnewtonmetrový dieselový čtyřválec CDTi dopovaný dvěma turbodmychadly. Twin-turbo diesel nabízející maximálních 212 koní (156 kW) výkonu spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Počítače vývojového centra Opelu spočítaly, že by Antara zvládla uhánět až 210kilometrovou rychlostí a z nuly na stovku by se rozjela za 8,3 sekundy.

Interiér Antary patří k tomu nejlepšímu, co bylo na autosalonu ve Frankfurtu mezi studiemi vidět. Ve světle krémové a hnědé kůži se skví hliníkové detaily nasvícené měkkým modrým světlem. Nechybí dostatečně futuristická přístrojová deska a volant s překvapivě malým průměrem.

Každý ze čtyř cestujících najde uvnitř své vlastní sedadlo. Zadní dvojici křesel lze sklopit, a vytvořit tak rovný ložný prostor, který zvětší objem kufru. Zmáčknutím jediného knoflíku je také možné sedadla posunovat, a usnadňovat tak nástup a výstup cestujícím na zadních sedadlech. 

Umírněnějšího potomka Antary by měli řidiči potkávat na silnicích od konce roku 2006.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Opel Antara

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.