Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fusion: městský vůz pro aktivní

  16:37
Redakčním testem prošel Ford Fusion, který výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití. Zaujal vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi, jeho největším záporem je cena.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší. Malý automobil tak působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru. Zásluhu na tom mají i velké přední světlomety, masivní nárazník a výrazné lemy blatníků.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford Fusion můžete koupit na www.automodul.cz

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C (třetích) sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Výsledkem je dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly. V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1175 litrů.

Výhodou je možnost sklopení předního sedadla spolujezdce, tím vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

Samotný interiér působí nečekaně prostorně, cestující mají dostatek prostoru nad hlavou a díky větší výšce vozu i velmi dobrý rozhled. To ocení především řidič, který má výborný rozhled do všech stran.

Test Fordu Fiesta čtěte ZDE

Přehlednou přístrojovou desku trochu "sráží" mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene. Záleží na nastavení řidičova sedadla a tedy i na výšce samotného řidiče.

Sedadla pocházející z fiesty by rozhodně zasloužila lepší tvarování a prodloužení poměrně krátkého sedáku. Verze + nabízí oproti standardnímu fusionu navíc například pasivní chladící box, který je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla na místo prostředního pasažéra. Vůz se tak promění z pětisedadlového na čtyřsedadlový.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je zážehová šestnáctistovka, kterou jsme již testovali v modelu fiesta. Motor o výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku. Při jízdě v městském provozu si řekne o 9 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy, v kombinovaném provozu spotřebuje 6,6 l/100 km, na mimoměstské jízdy mu postačí 5,3 litru naturalu.

Fusion není jen auto do města, jeho živý motor v kombinaci s manuální převodovkou a dobře odladěným podvozkem dovoluje vychutnat i sportovní jízdu po klikatých silničkách. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je přesné, což umožňuje jejich rychlou změnu. Tvrdší nastavení podvozku zaručuje malý náklon karoserie při ostřejším průjezdu zatáčkou, neubírá ale nic na pohodlí pasažérů při přejezdu běžných nerovností.

Velký test Fordu Fusion najdete ZDE

Pětidveřový Ford Fusion+ je možné pořídit za cenu 470 900 Kč. Ze základní výbavy jmenujme například spodní ochranný systém po celém obvodu karoserie, ráfky z lehkých slitin, zatmavená okna druhého páru bočních a pátých dveří, přední mlhová světla, posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. O bezpečnost cestujících se stará ABS a čelní dvoustupňové airbagy.

Testovaný automobil byl navíc vybaven parkovacím asistentem, rádiopřehrávačem s CD měničem na 6 disků, manuální klimatizací, vyhřívaným čelním sklem a metalickým lakem. Cena fusionu + se tak vyšplhala na  závratných 553 900 Kč, což je vzhledem k tomu, že se jedná o relativně malé auto, opravdu dost.

Ford Fusion výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití.

Malý automobil působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru.

Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší.

Při pohledu z boku zaujmou výrazné lemy blatníků.

Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.

Rozměrné páté dveře zaručují dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly.

Přehlednou přístrojovou desku trochu sráží její mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene.

Uprostřed přístrojové desky nalezneme schránku na drobnosti, která doplňuje přihrádku před spolujezdcem. U řadicí páky je umístěn držák nápojů.

Pracoviště řidiče je přehledné, stejně jako přístrojová kaplička.

Sklopením předního sedadla spolujezdce vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.

V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopením zadních sedadel až 1175 litrů.

Není-li chladící box instalován ve voze, může být uschován v tašce, kterou k němu výrobce dodává.

Pasivní chladící box je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla.

Instalací chladícího boxu získají cestující vzadu i pár přihrádek a držáky nápojů.

Chladící box - plastové přihrádky lze vyjmou a tím otevřít samotný chladící box.

Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku.

Autoři:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...