Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší. Malý automobil tak působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru. Zásluhu na tom mají i velké přední světlomety, masivní nárazník a výrazné lemy blatníků.
Může se hoditNové i ojeté automobily Ford Fusion můžete koupit na www.automodul.cz |
Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C (třetích) sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku.
Výsledkem je dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly. V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1175 litrů.
Výhodou je možnost sklopení předního sedadla spolujezdce, tím vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů.
Samotný interiér působí nečekaně prostorně, cestující mají dostatek prostoru nad hlavou a díky větší výšce vozu i velmi dobrý rozhled. To ocení především řidič, který má výborný rozhled do všech stran.
Sedadla pocházející z fiesty by rozhodně zasloužila lepší tvarování a prodloužení poměrně krátkého sedáku. Verze + nabízí oproti standardnímu fusionu navíc například pasivní chladící box, který je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla na místo prostředního pasažéra. Vůz se tak promění z pětisedadlového na čtyřsedadlový.
Pohonnou jednotkou testovaného vozu je zážehová šestnáctistovka, kterou jsme již testovali v modelu fiesta. Motor o výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku. Při jízdě v městském provozu si řekne o 9 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy, v kombinovaném provozu spotřebuje 6,6 l/100 km, na mimoměstské jízdy mu postačí 5,3 litru naturalu.
Fusion není jen auto do města, jeho živý motor v kombinaci s manuální převodovkou a dobře odladěným podvozkem dovoluje vychutnat i sportovní jízdu po klikatých silničkách. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je přesné, což umožňuje jejich rychlou změnu. Tvrdší nastavení podvozku zaručuje malý náklon karoserie při ostřejším průjezdu zatáčkou, neubírá ale nic na pohodlí pasažérů při přejezdu běžných nerovností.
Testovaný automobil byl navíc vybaven parkovacím asistentem, rádiopřehrávačem s CD měničem na 6 disků, manuální klimatizací, vyhřívaným čelním sklem a metalickým lakem. Cena fusionu + se tak vyšplhala na závratných 553 900 Kč, což je vzhledem k tomu, že se jedná o relativně malé auto, opravdu dost.
Ford Fusion výrobce označuje jako UAV (Urban Activity Vehicle), tedy městský vůz pro všestranné využití. |
Malý automobil působí poměrně mohutně a zároveň nabídne více vnitřního prostoru. |
Ford Fusion je postaven na podvozku malé fiesty. Je však o 10 cm delší, o 2,5 cm širší a především o devět cm vyšší. |
Při pohledu z boku zaujmou výrazné lemy blatníků. |
Zadní části vozu dominují sdružené svítilny umístěné v C sloupcích karoserie a rozměrné páté dveře zasahující hluboko do nárazníku. |
Rozměrné páté dveře zaručují dobrý a pohodlný přístup do nákladového prostoru, což značně ulehčuje manipulaci se zavazadly. |
Přehlednou přístrojovou desku trochu sráží její mohutný středový panel, který může některým řidičům překážet v oblasti pravého kolene. |
Uprostřed přístrojové desky nalezneme schránku na drobnosti, která doplňuje přihrádku před spolujezdcem. U řadicí páky je umístěn držák nápojů. |
Pracoviště řidiče je přehledné, stejně jako přístrojová kaplička. |
Sklopením předního sedadla spolujezdce vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů. |
V základním provedení nabídne zavazadelník objem 337 litrů, po sklopením zadních sedadel až 1175 litrů. |
Není-li chladící box instalován ve voze, může být uschován v tašce, kterou k němu výrobce dodává. |
Pasivní chladící box je přenosný a lze jej snadno instalovat do středu zadního sedadla. |
Instalací chladícího boxu získají cestující vzadu i pár přihrádek a držáky nápojů. |
Chladící box - plastové přihrádky lze vyjmou a tím otevřít samotný chladící box. |
Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kW (100 k) uděluje automobilu dobrou dynamiku. |